רבצ”ר לשעבר חושש: הורים שכולים ירצו להוציא את יקיריהם מהקבר

הרב ישראל וייס, הרב הראשי הצבאי לשעבר, מתנגד לשינוי נהלי הקבורה בצה"ל • מדובר בנוהל חדש שגיבש משרד הביטחון יחד עם הרבנות הצבאית - ומבטל את הנוהג הקיים מאז 2017: הפרדה של שני מטרים בין החללים
חרדים 10
ט"ז חשון התשפ"א / 03.11.2020 11:02

הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב ישראל וייס, התייחס היום (שלישי) לשינוי נהלי הקבורה בצה”ל – ואמר כי הוא חושש שהורים שכולים ירצו להוציא את יקיריהם מהקבר.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

על פי הנוהל החדש –  שנחשף אמש ב’כאן חדשות’, חללים לא-יהודים ייקברו 20 סנטימטרים נמוך יותר מיהודים, ובין הארונות תהיה חציצה.

על פי הנוהל מ-2017, גובש נוהל חדש שהכניס את החללים הלא יהודים לשורה – אך במרחק של שני מטרים מהקבר האחרון. בדרך כלל הותקן ספסל או ניטע עץ בין הקבר האחרון לקבר של החלל שאינו יהודי, במטרה לטשטש את הבדל המרחק. אולם כבר אז התנגדו רבנים רבים להכנסתם של החללים שאינם יהודים לחלקות.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב,  אמר הרב וייס: “אני לא מבין למה צריך פתרון חדש אם הפתרון הקודם התקבל. דיברתי עם הורים שכולים ועם חברי כנסת מצד שמאל הקשה של המדינה ושכנעתי אותם ברציונל של הנוהל הקודם”.

הרב וייס סיפר על מקרה נקודתי בתקופה שכיהן כרב הראשי בצה”ל: “בתקופתי היה טייס קרב שביקש הבטחה ממני שהוא ייקבר על פי ההלכה היהודית, שאם חלילה ימות חייל לא יהודי שלא יקברו אותו לידו – אחרת יבקש להשתחרר מהשירות”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות