סקר 103fm: הישראלים בעד דונלד טראמפ, נפתלי בנט עם 22 מנדטים

חרדים 10
|
ט"ז חשון התשפ"א / 03.11.2020 10:06
57 אחוזים מהישראלים היו בוחרים בנשיא לכהונה שנייה לו הייתה להם זכות הצבעה בקרב מצביעי הימין הנתון, כמובן, גבוה בהרבה – ועומד על 84 אחוזים • רק 23 אחוזים תמכו בג’ו ביידן

יום הבחירות בארה”ב: מסקר מיוחד שערך מנחם לזר, מנהל Panels Politics, עבור התוכנית ‘שבע תשע’ ב־103fm, עולה כי רוב מוחץ של הציבור הישראלי מעדיף את טראמפ בבית הלבן.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

57 אחוזים מכלל המשיבים ציינו כי היו בוחרים בטראמפ לו הייתה מוענקת להם זכות ההצבעה בבחירות. בקרב מצביעי הימין הנתון, כמובן, גבוה בהרבה – ועומד על 84 אחוזים.

התמיכה בג’ו ביידן בקרב כלל הנשאלים עומדת על 23 אחוזים בלבד (ו־5 אחוזים בקרב מצביעי הימין).

 

ומה קורה בישראל?

אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות, על פי סקר זה, היה לגוש הימין קל מאוד להרכיב ממשלה. זאת, כמובן, אם הליכוד וימינה יאחדו כוחות, בניגוד למצב כיום.

לפי הסקר, ימינה בראשות נפתלי בנט ממשיכה לחזק את מעמדה כמפלגה השנייה בגודלה, עם נתון גבוה מאי פעם בסקרי הרדיו: 22 מנדטים.

חיבור של ימינה עם הליכוד (29 מנדטים), ש”ס (8) ויהדות התורה (7) מעניק רוב של 66 מנדטים לגוש הימין־חרדים.

מהעבר השני של המפה הפוליטית נמצאת יש עתיד־תלם עם 19 מנדטים, כחול לבן שממשיכה להציג נתון חד־ספרתי (9 מנדטים), הרשימה המשותפת עם נתון נמוך (12), ומרצ (6). אביגדור ליברמן וישראל ביתנו מחזיקים ב־8 מנדטים.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

בסקר, שנערך אתמול, השתתפו 534 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,510 חברים בפאנל). הוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל – יהודים וערבים כאחד – מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.