ההודעה על בחינת הרבנות בהלכות שבת נשלחה בשבת

אחד הנבחנים במבחני ההסמכה לרבנות, אברך ירא שמיים המתגורר בעיר חרדית, לא האמין למראה עיניו במוצאי שבת: בתיבת המייל שלו נחתה, למרבה האירוניה, ביום השבת - ב-9:00 בבוקר - הודעה על מועד הבחינה שלו בהלכות שבת • בעקבות פניית חרדים 10: התקלה אותרה וטופלה
יוסף גרינבוים
ט"ו חשון התשפ"א / 01.11.2020 23:14

מבחני הסמכה לרבנות נפתחו ביום רביעי שעבר בירושלים, והתקיימו לאחר היערכות מצד הרבנות הראשית, על מנת להצליח לקיים את המבחנים – תוך עמידה בהנחיות משרד הבריאות.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

הבחינות נערכות כך, שכמות המשתתפים בכל יום בחינות מוגבלת ל-300 משתתפים, ובהתאם לכך הבחינות עצמן מתפרסות על פני מספר ימים נוספים, וכן במוקדי בחינה שונים, כאשר הן מתקיימות ב’בית הארחה בית וגן’ ובבניין ישיבת ‘נתיב מאיר’.

כל נבחן קיבל הודעה על היום והשעה שבהם שובץ, ובאיזה מתחם עליו להתייצב ומתי.

אלא שלתדהמת אחד הנבחנים, אברך ירא שמיים המתגורר בעיר חרדית, בתיבת המייל שלו נחתה, למרבה האירוניה, בבוקר יום השבת – בשעה 9:00 – הודעה על מועד הבחינה בהלכות שבת:

 

 

 

ברבנות הראשית הופתעו ופתחו בהליך בדיקה.

מהרבנות הראשית לישראל נמסר לחרדים 10:

“הליך רישום הבחינות נערך על ידי חברה חיצונית. לאחר בדיקה אל מול נציגי החברה הוברר כי מדובר בהודעת סמס אוטומטית הנשלחת על ידי מחשב, יום לפני הבחינה לנבחן לצורך עדכונו על שיבוצו לחדר, מיקום הבחינה וקפסולת הגעה.

“עדכון זה נשלח לנבחנים בטרם קיום הבחינות לצורך תזכורת לנבחן ומניעת התקהלויות מיותרות של הנבחנים במקום הבחינה ובניגוד להנחיות ומתוך רצון לשמירה על בריאות הנבחנים.

“ההודעה תוכננה להישלח בשעה 9 בערב לאחר צאת השבת ועקב תקלה טכנית נשלחה מוקדם יותר – התקלה אותרה וטופלה”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

יצוין, כי עם פרוץ הגל השני של הקורונה והשפעותיו הנרחבות על המשק, עלה החשש כי מבחני הרבנות הראשית לא יוכלו להתקיים במתכונתם, דבר שהיה גורם לפגיעה בציבור בני התורה שלומדים למבחנים אלה במשך שנים.

אולם, לבסוף נמצא המתווה המאפשר את קיום בחינות הרבנות הראשית בהתאם לדרישות משרד הבריאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות