נתניהו: “אנו הצלחה גם בגל השני, שמח שהרב קניבסקי החלים” I צפו

ראש הממשלה: "הצלנו חיים רבים, קיבלנו החלטה קשה אך מוצדקת" • "לא אהסס להורות לכתר ערים שהתחלואה בהן תעלה" • "רק חיסון יוכל להוציא אותנו לשגרת קורונה אחרת, אני פועל לכך ללא הפסקה' • "אנחנו לא נשלח שוטרים להתנגש עם ילדים בכל תלמודי התורה, יש אכיפה"
אריה ריבקינד
י"א חשון התשפ"א / 29.10.2020 19:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לתקשורת, על רקע הדיונים בקבינט הקורונה –  שמתכנס הערב שוב כדי להחליט על המשך מתן ההקלות לפתיחת המשק.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

נתניהו אמר: “הגל השני של המגפה נחת ביותר עוצמה מאשר הגל הראשון. במדינות רבות במערב התחלואה שוברת שיאים, ושוב, הפלא ופלא – מדינת ישראל נתפסת כסיפור הצלחה, מעל כולם. הייתה החלטה נחושה להטיל סגר – לא קיבלנו זאת בקלות”.

נתניהו הזהיר: “אם התחלואה תעלה בעיר כזו או אחרת, לא אהסס להמליץ לקבינט לסגור את העיר הזו – לכתר אותה, לא חושב איפה ובאיזה מגזר. אנחנו מוכרחים לדעת לכתר את המחלה. לא נהסס גם לשים מגבלות על עיר כתומה כדי למנוע ממנה להפוך לאדומה”.

על מצבה של ישראל במלחמה בקורונה אמר נתניהו: “רק לפני כמה שבועות היו מי שדיברו אצלנו בטון מנופח, שישראל איבדה את הכיוון ושבאירופה כמעט גן עדן. הנתונים מדברים בעד עצמם. הגל השני מכה באירופה – לצערי, הם יש להם עשרות אלפי מקרים חדשים מדי יום. במדינות הללו ובנוספות, יש חשש לאיבוד שליטה על המגפה.

“הן מקלות סגרים. סגר איננו דבר קל, זה דבר קשה מאוד וכולנו יודעים זאת. הוא משנה את סדרי החיים, הוא פוגע בתחומים רבים, אבל כשאין ברירה אחרת חייבים לפעול. אלמלא כך, היינו במקום אחר לגמרי. מספר המתים יכול היה להיות גדול לאין שיעור. הצלנו חיים רבים. מנהיגות פירושה לקבל את ההחלטות הנכונות גם אם הן קשות ולא פופולריות – זו הייתה החלטה קשה ומוצדקת”.

בתשובה לשאלה האם הוא מאמין בנתונים שמוצגים לו – ענה: “אני לא בטוח אם אנחנו מקום ראשון בעולם בבדיקות לנפש, אבל בוודאי לא נמוך מאשר מקום 2. אנחנו עושים כפליים בדיקות. התוצאות שלנו הן יחסית נמוכות.

מחפשים דירה בלב רמת בית שמש ד’? אתם חייבים לשמוע על ההטבה

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

“אני יכול לסמוך רק על הנתונים שאנחנו מקבלים, ואנו בוחנים אותם כל הזמן מחדש. הנגיף הוא דינמי ולא דורך במקום, זה לא שיש למישהו נוסח לבתי ספר ונוסחה למסחר ונוסחה אחרת למשהו אחר. אנחנו כל הזמן בודקים את הנתונים המשתנים, פועלים לפי הנגיף. הנגיף דינמי – אנחנו דינמיים”.

נתניהו התייחס לציבור החרדי: “שמח שהרב קניבסקי עבר את המחלה וזה ברכה, הוא מנהיג גדול.

“יש לי הערכה רבה לציבור החרדי, יש ירידה מבורכת בתחלואה במגזר החרדי, אנחנו לא נשלח שוטרים להתנגש עם ילדים בכל תלמודי התורה, יש אכיפה וזה חשוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נתניהו יש לך טעות גדולה
    30/10/2020 09:29
    אברהם
  1. בני ברק המשיכו עם טישים של אדמורים ובתי כנסיות רובם פתוחות והיו עוד הרבה התקהלויות ובכל זאת היא ירדה לעיר ירוקה
    האם זה לא נס