“אחראית למעשי אפליה כלפי יהודים”: הלייבור השעתה את קורבין

נתן פרל
|
י"א חשון התשפ"א / 29.10.2020 16:30
בעקבות הדו”ח החמור על אנטישמיות במפלגת הלייבור בבריטניה בתקופת היו”ר הקודם ג’רמי קורבין השעתה אותו המפלגה • קורבין: היקף האנטישמיות במפלגה “נופח בצורה משמעותית על ידי מתנגדינו הפוליטיים מחוץ ובתוך המפלגה, וגם על ידי רוב התקשורת”

מפלגת הלייבור בבריטניה השעתה את מנהיגה לשעבר ג’רמי קורבין עד שתסתיים החקירה בעניין התבטאויותיו – זאת בעקבות פרסום הדו”ח החמור על האנטישמיות במפלגה.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

הדוח קבע כי מפלגת הלייבור אחראית למעשי אפליה והטרדה כלפי יהודים.

קורבין כתב, בתגובה,  כי הוא לא מקבל את ממצאי הדוח וטען בתגובה כי היקף האנטישמיות במפלגה “נופח בצורה משמעותית על ידי מתנגדינו הפוליטיים מחוץ ובתוך המפלגה, וגם על ידי רוב התקשורת”.

נציבות זכיות האדם ושוויון הזכויות בבריטניה הגישה דו”ח ובו האשמות רבות כלפי המפלגה בתקופה בה עמד בראשה ג’רמי קורבין. בדוח מפורט כיצד המפלגה עצמה עין מהתפשטות האנטישמיות בתוכה.

“הנהגתו של ג’רמי קורבין לא עשתה מספיק כדי למנוע אנטישמיות, ובמקרה הרע ניתן היה לראות כי היא מקבלת אותה” נכתב בדו”ח.

בדוח נמצא כי המפלגה אחראית לשלוש הפרות חוק. התערבות פוליטית בתלונות על אנטישמיות, ליקוי בטיפול והטרדה.

מחפשים דירה בלב רמת בית שמש ד’? אתם חייבים לשמוע על ההטבה

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

קרוליין ווטרס, יו”ר נציבות זכויות האדם ושוויון הזכויות בבריטניה אמרה:  “מפלגת הלייבור התחייבה לאפס סובלנות כלפי אנטישמיות. החקירה שלנו הדגישה תחומים רבים שבהם הגישה וההובלה של המפלגה להתמודדות עם אנטישמיות לא היו מספיקות. זה בלתי נסלח, ונראה כתוצאה מחוסר נכונות להתמודד עם אנטישמיות ולא מחוסר יכולת לעשות זאת”.