11 במקום 15: ‘העליון’ הקל בעונש של גר צדק שירה, הרג וברח לחו”ל

אליצור, גר צדק, תושב איתמר, הורשע כי באירוע משנת 2004, ירה והרג ערבי אשר עקף עם רכבו מחסום צבאי • במהלך משפטו נמלט אליצור לחו"ל ונעצר לפני כ-5 שנים • כיום שוהה אליצור באגף התורני בכלא רימונים • במשפטו טען כי ירה מתוך הגנה עצמית
חיים טוויל
י"א חשון התשפ"א / 29.10.2020 00:25

שופטי בימ”ש הערעור, קיבלו היום (רביעי) באופן חלקי את ערעורו של יהושע אליצור, גר צדק, תושב איתמר, אשר הורשע כי באירוע משנת 2004, ירה והרג ערבי אשר עקף עם רכבו מחסום צבאי בין אלון מורה לאיתמר.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

בימ”ש המחוזי ת”א דחה את טענתו של אליצור להגנה עצמית, הרשיע אותו בעבירת הריגה והטיל עליו עונש של 15 שנות מאסר.

היום, כאמור,  בימ”ש העליון קיבל באופן חלקי את ערעורו של אליצור והפחית בעונשו כך שיעמוד על 11 שנה.

את אליצור ייצג עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר ערער גם על הכרעת הדין, אך בשל המלצת השופטים במהלך הדיונים השאיר את הערעור על חומרת העונש בלבד.

בפסק הדין ציינו השופטים: “לטעמנו בית המשפט קמא לא התחשב מספיק בשיקולים לקולה הנוגעים לעניין. בהנמקתו לגזר הדין ציין אמנם בית המשפט את ערירותו של המערער ואת נסיבות חייו האישיות. אלא שמאפייני תקרית הירי במנוח, עם כל חומרתה, מקימים הצדקה להקלה נוספת בעונשו של המערער”.

השופטים הוסיפו: “בשקלול כל האמור לעיל אנו סבורים כי קיימת בענייננו הצדקה להתערב בעונש שנגזר על ידי הערכאה המבררת, ולהפחיתו באופן שישקף את מכלול הנסיבות המורכבות של המקרה שלפנינו. על כן הגענו למסקנה כי יש להקל בעונשו של המערער, ולהעמידו על 11 שנות מאסר בפועל (במקום 15 שנים).”

אליצור, גר צדק בשנות ה-50 לחייו, עלה ארצה מגרמניה, השלים את הליך גיורו וקבע את מושבו בגבעות איתמר.

במהלך משפטו נמלט אליצור לחו”ל ונעצר לפני כ-5 שנים.

כיום שוהה אליצור באגף התורני בכלא רימונים. במהלך כל משפטו טען אליצור כי הוא ירה מתוך הגנה עצמית וזאת לאחר שסימן לרכב טרנזיט ערבי שעקף מחסום צבאי לעצור, אך הרכב החל לנסוע במהירות לכיוונו.

עו”ד עדי קידר שייצג את אליצור: “פסק הדין של בימ”ש העליון מעביר ביקורת ומתערב באופן חריג בגזר הדין של בימ”ש המחוזי, חשיבות רבה יש גם להתערבות בממצאים העובדתיים ובהתייחסות של המצב המיוחד שבו היה נתון המערער בזמן הירי, דבר אשר לא זכה לידי ביטוי מתאים בבימ”ש המחוזי.

“אנו שמחים על התוצאה, אך מצד שני ציפינו להקלה משמעותית יותר שככל הנראה נמנעה בגלל בריחתו של המערער לחו”ל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות