גמזו לא מתנגד: הקבינט יאשר פתיחת בתי כנסת ל-10 מתפללים

פרוייקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הסיר את התנגדותו לפתיחת בתי הכנסת ל-10 מתפללים • גם שר הבריאות הסיר התנגדותו לפתיחה, אך דורש שהנציגים החרדיים יתמכו במתווה באופן פומבי • יועץ לפרופ' רוני גמזו: ״לא רואה סיבה לאסור מנין מתפללים בחלל סגור, אם שומרים על הכללים"
חרדים 10
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 20:54

אחרי שכל בתי הכנסת כבר פתוחים: קבינט הקורונה יתכנס מחר (חמישי) בשעה 8:00 בבוקר, והוא צפוי לאשר את פתיחת בתי הכנסת ל-10 מתפללים בחלל סגור ו-20 בחוץ. כך דווח יאיר שרקי בחדשות 12.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

על פי המצב הקיים היום, 10 אנשים יכולים להתקהל בחלל סגור עם מסכות ותוך שמירת מרחק. עם זאת, התפילה בבית הכנסת עדיין אסורה.

פרויקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו לא יתנגד בדיון למהלך.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, לעומת זאת, מבקש להתנות את האישור לפתיחת בתי הכנסת בהתחייבות של ראשי הציבור החרדי לצאת בקריאה פומבית לציבור לעמוד בכללים, ושיתמכו במתווה באופן פומבי – 10 מתפללים ולא יותר בתוך בבתי הכנסת.

במפלגות החרדיות יש הקוראים לאפשר יותר מעשרה להיכנס לבית הכנסת ולהגדיל מעט את מספר המתפללים, כך שהתפילה תהיה בהשתתפות  12 או 15 על מנת  שתוכל להתקיים כסדרה.

בשיחה עם היועץ הרפואי יוסי ערבליך, המייעץ לפרופ’ גמזו, הוא אומר: ״לא רואה סיבה לאסור מנין מתפללים בחלל סגור ככל שהם מקפידים על מסיכה, ריחוק וחלונות פתוחים”.

יצוין, כי בתי הכנסת רבים בערים והשכונות החרדיות היו פתוחים גם בימי ‘סגר החגים’, ללא הגבלת מתפללים.

במסגרת הדיונים מחר צפויים השרים לקבל החלטות בנוגע להמשך תהליך היציאה מהסגר. על פי המסתמן, אסטרטגיית היציאה הכללית תתבצע באמצעות שישה שלבים שונים, על אף שטרם הושלם ניסוחם.

לעומת זאת, ההחלטה לגבי פתיחת המסחר מובילה לקרעים בין שרי הליכוד: שר הבריאות מתנגד לפתיחת המסחר ביום ראשון, ואילו עמיתו למפלגה, שר האוצר ישראל כץ, מסרב בתוקף להעביר את פתיחת המסחר לשלב הבא של היציאה מהסגר.

הכרעה סופית תתקבל, אם כך, רק בקבינט הקורונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות