אחרי שהסתכסך עם 4 מדינות: זו הסטירה המשפילה שחטף ארדואן מארה”ב

על פי דיווחים בכלי תקשורת ביוון, מזכיר המדינה האמריקני אישר העברה מזורזת של שישה 'חמקנים' לאתונה • מדובר בחלק מתוכנית התחמשות מקיפה של היוונים, נוכח ההתפשטות הטורקית במזרח אגן הים התיכון
חרדים 10
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 19:22

כלי תקשורת ביוון דיווחו היום (רביעי) כי ארצות הברית אישרה העברה מזורזת של שישה מטוסי קרב חמקניים מתקדמים מדגם F-35 לידי חיל האוויר היווני.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

אתר החדשות היווני “Greek city times” דיווח, כי המטוסים שיועברו ליוון יועדו במקור עבור חיל האוויר הטורקי – אך העברתם בוטלה בעקבות החלטה של אנקרה לרכוש מערכות הגנה אווירית מדגם S-400 מרוסיה.

מדובר במכה דיפלומטית נוספת לטורקיה, שהצליחה בחודשים האחרונים להחמיץ את היחסים גם עם ערב הסעודית, מרוקו, אלג’יריה וצרפת.

לפי דיווח ב’ישראל היום’,  טורקיה מתכננת “תגובה דיפלומטית” נגד צרפת בשל איור מבזה של נשיא טורקיה, רג’יפ טאיפ ארדואן, שהופיעה על שער המגזין הסאטירי ‘שארלי הבדו’.

בתחילת השבוע השיבה פריז את שגרירה מאנקרה, לאחר שארדואן טען כי נשיא צרפת זקוק ל”בדיקה נפשית”.

העיתון הוותיק ‘אסטיה’, דיווח כי ארה”ב אישרה מכירת 20 מטוסי F-35 לידי היוונים.

הרכישה החדשה היא חלק מתוכנית התחמשות מקיפה של יוון, שיוצאת לדרך בתמיכה אמריקנית ואירופאית בעקבות הגברת איומיה של טורקיה על המים הטריטוראליים והכלכליים של יוון במזרח אגן הים התיכון.

המתיחות הצבאית בין אנקרה ואתונה עלתה בחודש שעבר לשיא בשעה שמטוסי קרב טורקיים נשלחו לבצע יעפים מעל האי היווני קסטלוריזו, הנמצא סמוך לחופי טורקיה, לאחר שיוון העבירה כוחות צבא לאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות