פרסום ראשון: ומי יציל את מאות החרדים שהוצאו לחל”ת? יש עתיד

אחרי שראשי השירות לאומי נכשלו: הצעת חוק של ח"כ אלעזר שטרן, עליה חתמו ח"כים מכל סיעות הכנסת, תציל את מאות החרדים המשרתים בשירות הלאומי והוצאו לחל”ת ממקומות עבודתם בגלל הקורונה, אך אינם זכאים כעת לקבל דמי אבטלה
אריה ריבקינד
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 18:01

 אחרי שראשי השירות לאומי נכשלו: הצעת חוק של ח”כ אלעזר שטרן, עליה חתמו ח”כים מכל הסיעות, תציל את מאות החרדים המשרתים בשירות הלאומי והוצאו לחל”ת ממקומות עבודתם בגלל הקורונה, אך אינם זכאים כעת לקבל דמי אבטלה.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר: “בחוק הביטוח הלאומי חייל או משרת בשירות הלאומי-אזרחי אשר קיבלו אישור עבודה מיוחד בזמן שירותם – אינם זכאים לדמי אבטלה במידה והם יוצאים לחל”ת או מפוטרים.

“לאור משבר הקורונה נוצר מצב שאלו שמקבלים אישור עבודה מיוחד, מכיוון שהם זקוקים לתוספת הפרנסה בנוסף למסגרת השירות שלהם, אינם זכאים לקבל דמי אבטלה במידה והם יוצאים לחל”ת או מפוטרים.

“הצעת החוק באה לשנות את הזכאות לדמי אבטלה של חייל או משרת בשירות הלאומי- אזרחי, לתקופת חירום, במקרה הנוכחי, למשבר הקורונה וכך הם לא יפגעו כלכלית בתקופה זו”.

על הצעת החוק חתומים בין היתר חברי הכנסת יאיר לפיד, עפר שלח, אליהו ברוכי, יצחק פינדרוס, יעקב טסלר, אוריאל בוסו, יפעת שאשא ביטון, יאיר גולן, וע’עיר כמאל מריח.

מארגון ‘בצלמו’ ברכו על החוק והודו לחבר הכנסת אלעזר שטרן על הגשת ההצעה. “מדובר בחוק שימנע עוול מכל המשרתים שנפלו בין הכסאות”.

כפי שדווח לראשונה בחרדים 10, מאז פרוץ משבר הקורונה, נפלו מאות חרדים המשרתים שירות לאומי אזרחי בין הכיסאות, משום שהם אינם יכולים לקבל דמי אבטלה מביטוח לאומי, מפני היותם משרתים בשירות הלאומי.

ביום שני החליטה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת שלא לאשר את תקנות חוק השירות הלאומי. זאת לאחר שח”כ משה אבוטבול ומנכ”ל ארגון בצלמו דרשו בוועדה שלא לאשר את התקנות, עד למציאת פיתרון הולם למאות משרתי השירות הלאומי החרדים שהוצאו לחל”ת.

הנושא הכאוב עלה בכנסת כבר מספר פעמים, אולם עד עתה טרם נמצא פתרון.

לדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, הגיעו נציגי השירות הלאומי וביקשו מהוועדה לאשר מספר תקנות בהקשרן לשירות הלאומי, אולם ללא כל פתרון לאותם חרדים המשרתים שירות לאומי ואינם זכאים לדמי אבטלה.

במהלך הדיון תקף ח”כ משה אבוטבול את ראשי השירות הלאומי וטען שהיה עליהם להילחם ולא לוותר עד למציאת פיתרון לאותם מאות חרדים משרתים.

גם יו”ר הוועדה, ח”כ חיים כץ, תקף וטען שהיה עליהם לבוא לוועדה עם תקנות המסדירות את מצוקת בני השירות החרדי.

שי גליק, מנכ”ל ארגון בצלמו, ציין בדיון כי המדובר באנשים שקופים, וכי בעוד כל המגזרים האחרים קיבלו מענקים ופתרונות – בני השירות החרדי לא קיבלו שום פתרון.

יו”ר הוועדה נעל את הדיון ללא אישור התקנות, ודרש מנציגי השירות להגיע מוכנים לוועדה עם פתרונות לכלל הבעיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שטרן... אוי. זה המגן הסדרתי של גולן.. מזהה הנאצים
    29/10/2020 23:31
    אוהב ישראל
  1. אוי לרשע ואוי לשכנו