הגר”ח קניבסקי החלים מהקורונה: ביבי התקשר לברכו על ההחלמה

ד״ר אורי רוגובסקי, הרופא האישי שטיפל בגר"ח בחודש האחרון, מאז התגלה כי חלה בקורונה בערב חג הסוכות, הודיע כי מרן הבריא מהנגיף בו נדבק: "יוכל לצאת מהבידוד בו שהה בשבועות האחרונים" • ראש הממשלה נתניהו התקשר אל ר' יענקי קניבסקי, כדי לברך את מרן על ההחלמה
יוסף גרינבוים
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 17:15

אנחת רווחה: מרן הגר”ח קנייבסקי בן ה-92 החלים מנגיף הקורונה.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

מנהל מחלקת פנימית בבית החולים איכילוב, ד״ר אורי רוגובסקי, הרופא שטיפל במרן בחודש האחרון, עדכן אחר הצהריים (רביעי) כי הגר”ח הבריא מנגיף הקורונה בו נדבק בערב חג הסוכות.

ד”ר רוגובסקי, שהגיע אל הבית ברחוב רשב”ם עשרות פעמים לאורך התקופה, הורה לאחר ששמרן יצא שלילי בבדיקות הקורונה האחרונות וחלפו התסמינים, כי הגר”ח יכול לקבל קהל מבחוץ ולהפסיק את הבידוד.

נכדו של הגר”ח, רבי גדליה הוניגסברג סיפר, כי בכל התקופה בלטה אהבתו לתורה: “כמה פעמים שאלו את סבא בשיא חולשתו מה חסר לו ותמיד ענה כי חסר לו רק הגמרא”.

הוא הוסיף:  “לאחר שלקחו ממרן דם לבדיקות ביקש תמיד ליטול ידיו וביקש לנקות הדם שלא תהיה חציצה לנטילת ידיים”.

כעת מקוים בבית ברחוב רשב”ם כי בקרוב יחזרו לקיים בריתות במעונו ותשוב הקבלת קהל.

לחרדים 10 נודע, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אל בית הגר”ח כדי לברכו על ההחלמה.

ראש הממשלה שוחח עם ר’ יענקי קניבסקי, נכדו  של הגר”ח. בשיחה התעניין נתניהו על מצבו של הרב שהמחלים מקורונה – ואמר: “כל העם כולו נשא תפילה ועודנו נושא תפילה לשלומו של הרב כמנהיג נערץ וכדמות שכולה תורה”.

בשיחה עדכן הנכד את ראש הממשלה על דברי מרן, כי “התורה ולימודה הינם ערך עליון ושמירה על העם כולו, אך בתנאי שהיא נלמדת בהקפדה על פי כללי הזהירות ביתר שאת, וכי יש לשמור על ההנחיות בהקפדה וללא הקלות בכל כללי השמירה והזהירות”.

נתניהו הביע התפעלות מהדברים.

ראש הממשלה הביע את הערכתו לרשויות החרדיות שבעמל הפכו לערים ירוקות: “בשותפות כוללת, באחריות ובהידברות נשמור על מה שהושג בעמל ונצעיד את ישראל למדינה ירוקה ובטוחה”.

גם בימים אלו לאחר החלמתו מרן חלש וזקוק לתפילה לחיזוק בריאותו, שמו לתפילה: רבי שמריהו יוסף חיים בן פאשא מרים בתוך שאר חולי ישראל.

כזכור, בערב חג הסוכות נמסר מהבית ברחוב רשב”ם, כי הגר”ח חלה בקורונה ומצבו טוב.

בהודעה אז נאמר: “בעקבות שינוי מסויים במדדי חום גופו של הרב שליט”א, הרב נבדק ונמצא חיובי לקורונה. בס”ד הרב מרגיש כעת טוב וממשיך בסדרי לימודו כרגיל, כמובן תחת השגחה רפואית צמודה.

“הציבור מתבקש להתפלל לרפואתו השלמה של רבינו שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים לאוי”ט”.

מבית הגר”ח הוסיפו: “הרב הציע הבוקר, שילמדו מסכת ברכות, ויאמרו עשרה פרקי תהילים (אנשים ונשים) וזה יהיה לזכות”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אז בחשבון הטוויטר שלו: “אני מצטרף לתפילות המוני בית ישראל למען בריאותו של הרב חיים קניבסקי. אל נא רפא נא לו”.

בערב חג שמחת תורה נמסר מבית הגר”ח: “בשעות הלילה האחרון – ליל הושענא רבא –  והבוקר חלו שינויים במדדי החום והסטורציה. לדברי הרופאים הגוף נמצא כעת בשלב השני והמסוכן של מחלת הקורונה”.

כאמור, מאז הוטב מצבו, וכחודש לאחר שחלה – החלים מהנגיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות