סמוטריץ: הורסת, מדברת שטויות • מירי רגב: תתבייש לך, תמשיך לשקר

עימות חריף בין שר התחבורה לשעבר וזו שהחליפה אותו: "אין חלקה טובה שלא נשרפת במשרד הזה. הורסת אבן אחר אבן, אבן אחר אבן" • רגב: "סמוטריץ' עשה דברים נוראיים לתחבורה והיה כלי של הפקידים, הוא הפקיר את הפריפריה ואיו"ש"
אריה ריבקינד
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 14:54

במהלך הדיון היום (רביעי) במליאת הכנסת על הצעת החוק של מפלגת ימינה להקים ועדת חקירה למערכת המשפט, תקף ח”כ בצלאל סמוטריץ’  את שרת התחבורה מירי רגב – עמה הוא מנהל קרב לוהט מאז אתמול.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

סמוטריץ’ תקף בדבריו את השרה וטען כי היא הורסת אבן אחר אבן במשרד: “שרת התחבורה מחבלת פעם אחר פעם בכל התהליכים החשובים והמקצועיים שאמורים להתרחש במשרד הכל כך חשוב שתחת אחריותה, וכשלא יהיו הישגים אפשר יהיה לגלגל את זה על פקידים ועל יועצים משפטיים.

“לפני יומיים הייתה לך אמירה שאת מתנגדת למטרו באזור גוש דן, זו אמירה פופוליסטית מופרכת חסרת היגיון לחלוטין שמאחוריה אסטרטגיה אחת בלבד, לסכסך בין אוכלוסיות כדי לגרוף עוד כמה קולות. את מנסה לסכסך בין תושבי המרכז בתל אביב לבין תושבי הפריפריה ואת מדברת שטויות חסרות בסיס.

“שרת התחבורה הורסת אבן אחרי אבן אחרי אבן במשרד הקריטי הזה. אין חלקה טובה שלא נשרפת במשרד הזה. אסור את המשרד הזה לנהל בפוליטיקה קטנה וזולה ולחרב את כל המהלכים הטובים שעשו במשרד הזה”.

ח”כ סמוטריץ’ סיפר על פגישה שהייתה בניהם כשנכנסה לתפקיד שרת התחבורה: “אמרתי לה ‘במשרד התחבורה את צריכה להימדד במדדים. במשרד התרבות נכנסת, רבת עם השמאלנים, קיבלת מחיאות כפיים, היידה”.

שרת התחבורה מירי רגב השיבה לדברים: “משעמם לסמוטריץ’, והוא לוקה בשכחה. מה הוא עושה? הוא עובד עכשיו בשביל בנט, בשביל איילת שקד שהם פוזלים מרכזה. הם הרסו את הציונות הדתית, הם הרסו הבית היהודי, הקימו את ימינה הימין החדש, ועכשיו פוזלים מרכזה. מפלגת מצב רוח שקורצת מרכזה.

“תתבייש לך – תמשיך לשקר. סמוטריץ’ עשה דברים נוראיים בתחבורה והיה כלי של הפקידים, הוא הפקיר את הפריפריה. הוא הפקיר גם את איו”ש, הוא מנע כסף מזומן לתחבורה ציבורית בפריפריה. סמוטריץ’ הדברן הגדול, למדת מבנט רק לדבר, חזקים בדיבורים, חלשים בקלפי וחלשים בעשייה. האויב הכי גדול זה הארכיון, לפני חמשיה חודשים הוא אמר בראיון שצריך לשקול את המטרו אחרי ששאלו אותו איזה טיפים את נותן לשרה הנכנסת, אבל הוא לוקה בשכחה.”

הקרב בין השניים החל לאחר ששרת התחבורה אמרה במסגרת ועידת ישראל לנדל”ן של ‘גלובס’, כי בכוונתה להתנגד לתוכנית המטרו בגוש דן ולהסיט את המשאבים לטובת חיבור הפריפריה. “אי אפשר לשים את כל הכסף במטרופולין דן, אנחנו זקוקים לחיבור ישראל”, אמרה.

סמוטריץ’, שר התחבורה הקודם, הגיב בציוץ: “אני כבר חצי שנה מתאפק מאוד לא לבקר את שרת התחבורה מירי רגב על התנהלותה במשרד, ולא שאין על מה. חשוב היה לי לא לדבר מפוזיציה ולתת לה את הקרדיט לנהל את המשרד כפי שהיא מבינה, גם אם זה שונה פעמים רבות מאיך שאני חשבתי שנכון להתנהל. אבל על התנגדותה היום לתכנית המטרו בגוש דן אני כבר לא יכול לשתוק”.

גם היום הוא המשיך לתקוף. בשיחה שקיים הבוקר עם ינון מגל ואבי בניהו ב-103FM, שאלו אותו המראיינים על העימות.

מירי רגב, מה הטענות שלך כלפיה? המטרו?

“אני כמעט חצי שנה באמת לא מתבטא בנושא משרד התחבורה, מה שהקפיץ אותי זה הניסיון הציני לסכסך את האוכלוסיות במדינת ישראל אחת בשנייה. סתיו שפיר עשתה את זה שנים וכעת מירי רגב עושה את זה. אין קשר בין המטרו להשקעות בפריפריה, הוא ימומן ברובו המוחלט מהשקעות פרטיות או מהשבחת הקרקע. מדינת ישראל נמצאת במשבר תחבורתי עצום, יש לזה היבטים משקיים עצומים. המשבר הזה מתמקד בעיקר באזורים הצפופים, אזורי הביקוש – גוש דן.

“יש תוכנית – רכבת כבדה, קלה ומטרו ותשתיות אוטובוסים עם רשת נתיבים מהירים שנועדה לפתור את הבעיה. המטרו יעזור לכל אזרחי ישראל לא רק לתושבי המרכז, ישפר את הכלכלה”.

מה זה אומר מטרו?

“רכבת תחתית שנוסעת מאוד מהר, לא מתנגשת עם שום אלמנט תחבורתי, מתחת לאדמה. מטרו זה לא רכבת קלה אלא רכבת כבדה וקיבולת הנוסעים שלה הרבה יותר גדולה והיא הרבה יותר מהירה. כמה אמצעי תחבורה שיהיו מקושרים.

“המטרו כולו תת קרקעי, עוד יותר עמוק מהרכבת הקלה, היא בחלקה מעל הקרקע והקו הירוק מתחת לקרקע. פרויקט חדשני ברמה עולמית.

“צריך להשקיע בפריפריה, זה לא קשור למטרו וכל כאב הלב שלי על מה שעשתה מירי רגב זה הניסיון לסכסך את הפריפריה עם המרכז. אילת, כשאני דחפתי את הרכבת לאילת זה לא היה בשביל אילת, בתחבורה בשונה מכלכלה, ההיצע מייצר את הביקוש. אם תהיה רכבת יהיה אפשר להקים עוד שתי ערים גדולות בערבה בדרך וזה חזון גדול. פה צריך לדעת, פרויקט הרכבת לאילת נתקע מסיבות מדיניות, בגלל ההתנגדות המצרית. כי הרכבת עוקפת את תעלת סואץ, אפשר להגיע לנמל אילת, להעמיס את המטענים על רכבת ולהגיע לים התיכון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות