קנס לת”תים? פינדרוס: ‘ביבי אחראי, שכח שעמדנו לצידו!’

אחרי התנגדות החרדים לתכנית להעלות את הקנסות: במשרד הבריאות ישנו את הסכומים לאולמות, מוסדות חינוך ועסקים - לסכום אחיד • ח"כ יצחק פינדרוס לחרדים 10: "נצביע נגד, נילחם. העלאת הקנסות היא על ידי ביבי - ואנחנו רואים רק בו אחראי" • הת"תים כבר לא במוקד האכיפה
אריה ריבקינד
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 12:47

לאחר הלחץ מצד הנציגים החרדים: לפי דיווח בחדשות 13, מסתמן כי במשרד הבריאות ישנו את סכומי הקנסות לאולמות אירועים, מוסדות חינוך ועסקים שייפתחו בניגוד להנחיות.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

סכום הכסף יהיה אחיד לכולם ויעמוד על 20 אלף שקלים.

לפי תזכיר החוק המקורי, עסק שיפר את איסור ההפעלה היה אמור להיקנס ב-10,000 שקלים, ולא ב-5,000 כפי שהחוק כיום. קיום מסיבה, אירוע, או טקס דתי בניגוד לתקנות היה אמור לגרור קנס של 15,000 שקלים – פי שלושה מהחוק היום. מוסד חינוכי שייפתח בניגוד להנחיות היה אמור להיקנס בסכום של עד 25 אלף שקלים – כשהכוונה היא שסכום הקנס יעלה ככל שמספר התלמידים שיהיו בתוך המוסד יהיה גדול יותר.

בנוסף לכך, לפי תזכיר החוק המקורי, יתאפשר להוציא צווי סגירה למוסדות המקיימים פעילות חינוך הפתוחים לתלמידים או מטופלים בניגוד לאיסור על פתיחתם.

בסיעת יהדות התורה אומרים, עם זאת, כי הם מתנגדים לכל העלאה של הקנסות על תלמודי התורה.

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יצחק פינדרוס, המוביל את ההתנגדות של יהדות התורה – אומר לחרדים 10: “נצביע נגד, נילחם. העלאת הקנסות היא על ידי ביבי – ואנחנו רואים רק בו אחראי. חבל שבתקופה שתוקפים את החרדים הוא שוכח שכשתקפו אותו היינו לצדו”.

יצוין, כי לפי שעה הצעת החוק לא עלתה ביום שני לקריאה ראשונה, ולא יעלה גם היום, משום שאין לו רוב.

כפי שדווח בחרדים 10, נציגות של מנהלי תלמודי תורה ו’ישיבות קטנות’ הגיעה בסופהשבוע, אחרי האיומים שהשמיע ראש הממשלה על הגדלת הקנסות, אל בית מרן הגר”ח קניבסקי, כדי לשאול כיצד עליהם לנהוג.

המנהלים שפכו את ליבם, אמרו שפתחו את ‘החיידרים’ והישיבות בגלל הוראתו, וכעת הם סופגים קנסות – וכי ראש הממשלה עוד מתכוון להעלות אותן.

הגר”ח התבטא, בתגובה, בחריפות: ‘לחם וחלב הם גם הפסיקו למכור בגלל המגייפע’?

על פי הצעת החוק, מוסד חינוכי שייפתח בניגוד להנחיות עשוי להיקנס בסכום של עד 25 אלף שקלים – כשהכוונה היא שסכום הקנס יעלה ככל שמספר התלמידים שיהיו בתוך המוסד יהיה גדול יותר.

כעת תולה איום נגדי בחלל: אם אכן יאושרו הקנסות בממשלה ובכנסת, יתכן ויפורסם מכתב חריף במיוחד של כל מנהלי המוסדות החרדיים לבנים, בגיבוי של מרן הגר”ח קניבסקי, נגד ראש הממשלה, אם כי לא ברור עדיין האם תצורף חתימתו של הגר”ח.

עם זאת, עצם פרסום מכתב כזה, כשהאקדח בשלב זה מונח על השולחן,  הוא מהלך משמעותי וחריף ביותר.

לפי דיווח אמש בחדשות 12, המשטרה ממקדת את האכיפה בערים וביישובים שהוכרזו כאדומים, או יוכרזו ככאלו בהמשך, תוך התמקדות בהפרות בוטות.

במרבית המקרים מדובר ברשויות המגזר הערבי, שם התחלואה נותרה גבוהה באופן יחסי. במקביל, המשטרה ממשיכה גם בפעולות אכיפה במגזר החרדי – אולם אין כל כוונה להגיע לכל תלמוד תורה או ישיבה שחזרו לפעול בניגוד להנחיות.

פרופסור גמזו דרש בשבוע שעבר להטיל קנס של 50 אלף שקלים על מוסדות שייפתחו בניגוד להנחיות ועל קיום אירועים מרובי משתתפים.

גם שר הבריאות יולי אלדשטיין ביקש בסוף השבוע לאשר את הגדלת הקנסות, כך שיהיו גדולים משמעותית.

במשטרה התנגדו נחרצות לבקשה, בטענה שלשוטרים “לא יהיה לב” לתת קנסות כאלה לאזרחים בזמן משבר כלכלי עמוק כל כך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות