פרופ’ נחמן אש מתחיל את החפיפה: “יש לי רעיונות למיגור המגפה”

ממונה הקורונה החדש פרופ' אש, יתחיל היום בחפיפה עם הממונה הפורש פרופ' רוני גמזו • "מרגיש את כובד האחריות" • אתמול צייץ: "וואו. איזה יום מטורף"
חרדים 10
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 10:40

“אני חש את כובד האחריות על כתפיי, ואני ניצב בפני אתגר גדול וחשוב. יש לי מחשבות מה עליי לעשות בתפקידי תחילה, אבל קודם לכן אני צריך להשלים חפיפה” – כך אמר אמש (שלישי) הממונה החדש למאבק בקורונה, פרופ’ נחמן אש, ל’ישראל היום’, שעות אחרי שהתבשר על מינויו כמחליפו של פרופ’ רוני גמזו.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

בחשבון הטוויטר האישי שלו  צייץ הממונה החדש: “וואו. איזה יום מטורף. דקה אחרי שנודע לי שסוכמתי לתפקיד וההודעה יצאה לתקשורת, התחיל צונאמי של טלפונים והודעות. האתגר גדול והמלאכה מרובה. אני יודע שאני חייב להצליח למען כולנו, ולכן תרומת כל אחת ואחד מכם למאמץ חשובה. מסיכה, ריחוק, היגיינה כעקרונות בסיסיים שעל כולנו להקפיד עליהם”.

פרופ’ אש יחל מהבוקר חפיפה עם גמזו לתפקיד, עד 13 בנובמבר, אז יסיים גמזו את תפקידו.

אש, בן 59, נשוי לד”ר שפרה אש ואב לשלושה. עד לאחרונה כיהן כראש חטיבת הבריאות של קופ”ח מכבי, והוא פרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל.

שמו של פרופ’ אש הועלה על ידי גמזו, שלמעשה קידם אותו לתפקיד.

אש מוערך מאוד במערכת הבריאות ונחשב איש מקצועי ונעים. הוא שונה מאוד מגמזו בעל האישיות הדומיננטית, ונחבא אל הכלים. הוא נחשב גם מקורב למנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי, ושימש סגן קרפ”ר כאשר לוי היה קצין רפואה ראשי.

בניגוד לבכירים אחרים במערכת הבריאות, פרופ’ אש לא הרבה להתראיין ולהתבטא באולפני הטלוויזיה.

במאמר שכתב ל’ישראל היום’ בסוף אוגוסט האחרון, כאשר התחלואה עלתה, הוא הביע עמדה מתונה ומאוזנת ודיבר הרבה על ניהול סיכונים. “המסרים לציבור מבלבלים ומקשים את שיתוף הפעולה עם ההנחיות”, מתח ביקורת, “את שנת הלימודים צריך לפתוח. יש לכך ערך עליון לטעמי. חבל שאנחנו לא מוכנים כנדרש עם מחשבים וכוח אדם, מה גם שהייתי משפר את המתווה בכיתות הנמוכות ובגנים כדי להקטין את הסיכון להידבקות”.

הוא גיבה את גמזו: “נדרש לאשר מייד את תוכניתו של הפרויקטור ולהפעילה, אף שזו תוכנית מאתגרת שמידת הצלחתה עדיין לא ברורה”.

בציוצים אחרים דיבר על “חטא היוהרה כגורם לכישלון בטיפול במגפה”, ועל כך שהמחיר הכלכלי כתוצאה מהסגר עשוי להיות נמוך מאשר המחיר שמשלמים כאשר יש התפרצות קורונה.

פרופ’ גמזו ופרופ’ לוי מנכ”ל משרד הבריאות בירכו את אש ואיחלו לו הצלחה. לוי הגדיר אותו “איש מקצוע מהמעולים שיש, שעסק רבות בתחום איכות הרפואה, המידע והניהול הרפואי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות