לחסל את השליטה החרדית: היוזמה של ליברמן לשינוי הרבנות הראשית

ישראל ביתנו תעלה מחר להצבעה הצעת חוק לצירוף ראשי ישיבות הסדר, רבנים וראשי ערים מיו"ש ונשים - לאסיפה הבוחרת של הרבנות הראשית • ליברמן: לבחור נציגים המייצגים את קולו של העם כולו ולא רק את השיקולים הפוליטיים של ש"ס ויהדות התורה
אריה ריבקינד
ט' חשון התשפ"א / 27.10.2020 19:48

סיעת ‘ישראל ביתנו’ תעלה מחר (רביעי) להצבעה הצעת חוק לשילוב נשים, רבנים מהציונות הדתית וראשי ארגוני יהדות התפוצות – באסיפה הבוחרת את הרבנות הראשית והרבנים הראשיים.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

על פי ההצעה, יצורפו לגוף הבוחר רבנים המכהנים ביהודה ושומרון, ראשי רשויות מיהודה ושומרון, ראשי ישיבות ההסדר הגדולות, נשים העומדות בראש מדרשות לבנות ועוד – וזאת במטרה לבטל את השליטה החרדית באסיפה הבוחרת.

הרבנים הראשיים לישראל, הגר”ד לאו והגר”י יוסף,  יסיימו את כהונתם בעוד קצת למעלה משנתיים וחצי, וכחצי שנה לאחר מכן יתקיימו בחירות גם למועצת הרבנות הראשית.

בישראל ביתנו מסבירים: “בשנים האחרונות אנו עדים למגמת החמרה וניתוק בייצוג הציבור הישראלי ברבנות הראשית. הרבנות הראשית בוחרת פעמים רבות למנות רבנים מתוך שיקולים פוליטיים ולא מתוך תפיסת עולם ציונית ואחריות ציבורית רחבה, דבר הפוגע באמון הציבור בה, הנמצא בימים אלו בשפל חסר תקדים.

“המצב האבסורדי בחוק הקיים היום הוא שהאסיפה הבוחרת נבחרת על ידי עצמה ומורכבת מרבנים אנטי ציוניים וכמובן לא זוכה לייצוג נשי ולנציגי הציונות הדתית”.

ח”כ אביגדור ליברמן: “הצעת החוק שאנחנו נעלה מחר יכולה לשים סוף לתופעה הזו תוך שמירה על הצביון היהודי, על ידי בחירת נציגים ברבנות הראשית המייצגים את קולו של העם כולו ולא רק את השיקולים הפוליטיים של ש”ס ויהדות התורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רבנות
    27/10/2020 22:10
    זונדל
  1. במקרה זה הוא צודק הרבנים החרדים דואגים לגובים בלבד מנצלים את משרות המדינה הם לא תורמים כלום לציבור המשרת את המולדת