סגן ראש עיריית תל אביב הצביע נגד עמודי העירוב – וגילה בורות מביכה

חרדים 10
|
ט' חשון התשפ"א / 27.10.2020 19:27
עו”ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב, הצביע בישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה נגד ההחלטה לפטור את התקנת עמודי עירוב מהיתרי בנייה • הפיתרון שהציע זיכה אותו בתגובה הולמת מאחד הגולשים: “כדאי ללמוד את החומר לפני שמברברים”

עו”ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב וממונה על תחום איכות הסביבה, היה היחיד שהצביע היום (שלישי) נגד ההחלטה שקיבלה העירייה לפטור את התקנת עמודי העירוב בתחומי העיר מאישורי בנייה.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

לפי דיווח בערוץ 7, במהלך הישיבה במועצה הארצית לתכנון ובנייה, גילה לדיאנסקי בורות מביכה בהלכה, כאשר הציע לצייד את שומרי השבת במפות כיס שיסמנו את תחום העירוב – במקום העמודים עליהם החבל שיוצרים צורת הפתח.

שכן, סגן ראש העיר אינו יודע כי מה שיוצר את העירוב הם בדיוק אותם העמודים להם הוא מתנגד, והם לא נועדו – כפי שעולה מהצעתו – לסמן את שטח העירוב.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, כתב עו”ד לדיאנסקי: “בטח יצא לכם לראות במרחב הציבורי עמודי ברזל גבוהים שחוט מחבר ביניהם. אז מדובר בעמודי עירוב שבעצם יוצרים שטח משותף מדומיין שמטרתו לתת פתרון הלכתי לאיסור להוצאת חפצים מרשות היחיד (אפילו מפתחות ותיקים) לרשות הרבים בשבת”.

“השתתפתי היום בישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה והצבעתי נגד הצעת שר הפנים דרעי לפטור את התקנת עמודי העירוב ברחבי מדינת ישראל מקבלת היתר בנייה”.

הוא הוסיף: “זה נכון שהדין בעניין לא ברור ועל כן הגישו חברינו מעמותת חדו”ש עתירה לבג”צ ב-2018 שעדיין מתבררת. אני סבור שיש לקבוע חובת רגולציה באמצעות הוצאת היתרים וכמובן להצטייד באישור מהנדס/קונסטרוקטור להקמת אותם עמודים”.

הוא סיפר גם כי “אמרתי במועצה הארצית כי היום ישנם אמצעים טכנולוגיים ויכול כל מי שמעוניין להקפיד להצטייד במפת כיס קטנה ובכך לדעת את תחום העירוב וזאת מבלי שנצטרך להתקין עמודים מיותרים שגם מכערים את המרחב הציבורי. הייתי היחיד שהצביע נגד והמועצה הארצית אישרה את הפטור מהיתר בנייה לעמודי העירוב”.

הגולש עמיחי רוזנפלד הגיב לו:

“כתבת משהו אחד וסתרת את עצמך. עמודי העירוב גורמים לכך שיהיה ניתן לעשות טלטול בשבת (טלטול – לקיחת חפצים שהם לא בגדים בשבת, כמו מפתחות, ספרים וכו’). בלי עמודי העירוב גם אין יכולת לקחת את המפה בכיס, ולא שזה רלוונטי, העירוב יוצר מרחב שאפשר יהיה לשאת בו דברים. ז”א שאם נניח עירוב בקצוות העיר יהיה אפשר לטלטל בתוך כל העיר, כך שמציאת מיקום העמודים הוא לא רלוונטי”.

“בקיצור”, יעץ לו רוזנפלד, “כדאי ללמוד את החומר לפני שמברברים”.

מארגון בצלמו נמסר לחרדים 10: “חופש הדת והפולחן הינו חלק מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. מצער מאוד שהשמאל הקיצוני מתוך בורות מוחלטת מנסה לפגוע בכלל הציבור הדתי בארץ ובתל אביב .נמשיך להיאבק למען זכויות האדם של הציבור הדתי והחרדי”.