חב”ד מתכננת הקמת מרכזים יהודיים חדשים במדינות מוסלמיות

על רקע הסכמי הנורמליזציה: ב'מרכז לענייני חינוך' של חב"ד - הגוף האחראי על מערך השליחות של חב"ד בעולם - בוחנים בימים אלה הקמת בתי חב"ד חדשים במדינות מוסלמיות • הרב יהודה קרינסקי: "לאחר כינון היחסים, יש צפי לגידול משמעותי במספר היהודים המבקרים במדינות אלו"
נתן פרל
ט' חשון התשפ"א / 26.10.2020 23:00

יו”ר המרכז לענייני חינוך של חב”ד, הרב חיים יהודה קרינסקי, מי שהיה מזכירו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, חשף היום (שני) כי הארגון האחראי על מערך השליחות של חב”ד בוחן אפשרות להקים מרכזים יהודיים ובתי חב”ד בשורה של מדינות מוסלמיות – שעד עתה הפעילות בהן לא נערכה באופן קבוע ובמתכונת גלויה ופומבית.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

“כעת, לאחר כינון היחסים בין ישראל לכמה מדינות מוסלמיות, כאשר עוד ועוד מדינות עומדות על הפרק לפי הדיווחים, צפוי גידול משמעותי במספר הנוסעים ואנשי העסקים היהודים שיבקרו במדינות אלה”, אמר הרב קרינסקי. “אנו בוחנים את האפשרות להקים במדינות הללו מרכזים יהודיים שישרתו את הבאים”.

את הדברים אומר הרב קרינסקי על רקע ההכרה ברב לוי דוכמן, הפועל בדובאי בשש השנים האחרונות, כשליח חב”ד באיחוד האמירויות באופן רשמי.

“הפעילות באמירויות היא הישג, שמבשר טוב לעתיד טוב באזור זה ומעבר לו”, אומר הרב קרינסקי.

גם עד עתה, הסביר הרב קרינסקי, פעלה חב”ד בכתריסר מדינות מוסלמיות, בחלק מהן במשך עשרות שנים. “בכל מקום פעלו תחת מגבלות, ככל שניתן היה. כעת הגישה משתנה. משב רוח של כבוד הדדי ושל שיתוף פעולה מחליף את האיבה והחששות שהיו.

“אנו מצפים ומתכוננים להקמה של מרכזים חב”דים חדשים בכל אותן מדינות, ובאמצעות כך להפריח את החיים היהודים בכל מקום ומקום שמבקרים בו יהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות