צפו: יצחק פינדרוס תוקף את ראשי הישיבות ומנהלי הת”תים במליאה

יו"ר סיעת יהדות התורה ציטט במליאה את "הרב תמיר עידן, מנהל תלמוד תורה שדות נגב", "ראש הישיבה הרב יזהר שי, ראש ישיבה חשוב" ו"ראש ישיבת צה"ל הגאון הרב אביב כוכבי" • תהה: "תקפנו יותר מדי את המשטרה והתקשורת אז בגלל זה הם פוחדים להתמודד עם קריאות למרד"
אריה ריבקינד
ח' חשון התשפ"א / 26.10.2020 21:53

ח”כ יצחק פינדרוס, יו”ר סיעת יהדות התורה בכנסת, נשא היום (שני) נאום במליאה, ותקף את ראשי הישיבות ומנהלי תלמודי התורה שפותחים את הלימודים בבתי הספר, בעוד המשטרה אינה עושה דבר כדי להתמודד עם ה’מרד’.

“אני רוצה להביא לפניכם משהו, שאני מתפלא מאד. אני חייב אולי להתנצל בפני אזרחי ישראל, בפני הכנסת, כנראה תקפנו יותר מדי את המשטרה ואת התקשורת אז בגלל זה הם פוחדים להתמודד עם קריאות למרד.

אני רוצה לצטט את הרבנית תמירי ידלין, מנהלת סמינר ‘גזר’. מכירים את המקום הזה? ‘אני מתכוונת לעשות הכל בשביל להחזיר את הילדים, אנחנו רוצים להזמין את הילדים שלנו לבית ספר כדי ללמוד, אנחנו מבינים את המשמעות על הנפש שלהם לכן נעשה הכל, אנחנו בסך הכל בעד הילדים’.

“נגד החוק! הרבנית מגזר! אני רוצה לצטט עוד רב, הרב תמיר עידן, מנהל תלמוד תורה שדות נגב. ‘החלטנו ליזום מהלך של כניסת ההורים לישובים, הקמת כיתות, מוקדים למודיים, מהלך שהוכיח את עצמו, נמשיך לחשוב על דרכים יצירתיות נוספות לקידום לימודים’.

“יש עוד ראשי ישיבות בתל-אביב, שהונחו להציב שולחנות מחוץ למסעדות שבעליהן מפרים הנחיות כדי לסייע להם. אני התפלאתי, פתחתי את ‘ידיעות אחרונות’, פתחתי את מהדורות החדשות, ואני לא רואה לא את המשטרה, לא רואה את התמונות המפחידות מקריאות המרד.

“אבל זה עוד לא הכל.

“ראש הישיבה הרב יזהר שי, לא יודע אם אתם מכירים אותו, ראש ישיבה חשוב, אמר: ‘לא נכון להחזיק ילדים שלא יראו את המורים שלהם, יש עשרות אלפי תלמידים שפגשו את מוריהם, מצדיע למורים ולהורים שהפרו את החוק ואת הוראות הממשלה’. לא ראיתי את הזעקה.

“ועכשיו אני אספר לכם על ראש ישיבה עוד יותר חשוב – ראש ישיבת צה”ל הגאון הרב אביב כוכבי, ציטוט: ‘התרגיל יתקיים מחר גם במחיר של 1000 נדבקים! כי אין לנו ברירה! העובדה שיש קורונה לא יכולה לשתק את צה”ל, הטלנו תרגילים אנחנו חייבים לאמן את הכוחות, אני מנהל את הסיכונים והכשירות של צה”ל לא יכולה להיפגע’.

“רבותי, לצערי הרב כנראה הדברים שלנו כאן פעלו יותר מדי, משטרת ישראל הפסיקה לעשות סדר, התקשורת הפסיקה להתריע על הפרות חוק, ואני מתנצל על זה בפני אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות