חרדי נאבק ב’הפניקס’ לקבלת גמלת שאירים במיליוני שקלים – וזכה

חרדי, אב ל-10 שאיבד את אשתו במחלה קשה, ערער על החלטת חברת 'הפניקס' לשלול ממנו ומילדיו את גמלת השאירים – וזכה • סך התגמולים אותם עתידה 'הפניקס' לשלם לבני המשפחה לאורך השנים מסתכמים במיליוני שקלים
שייע
ח' חשון התשפ"א / 26.10.2020 21:21

ערר אותו הגיש אלמן חרדי, אב ל-10 ילדים, באמצעות עורכי הדין דוד פייל ויוסי כהן נגד חברת ‘הפניקס’, התקבל בימים אלה – לאחר שנים של מאבק משפטי.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

תחילת הפרשה בשנת 2015, כאשר המנוחה, אם ל-10 ילדים, אובחנה בסרטן אלים, והלכה לעולמה יממה בלבד לאחר אבחנתה.

המנוחה הצטרפה לקרן הפנסיה של ‘הפניקס’ כחודשיים וחצי לפני כן, במסגרת עבודתה כמורה בעמותה לחינוך תורני. אך חרף התקבלותה לקרן, בחברת ‘הפניקס’ סירבו להכיר בבעלה האלמן ובעשרת ילדיהם היתומים כזכאים לקצבת שאירים.

במכתב הדחייה הסכימה אמנם חברת ‘הפניקס’ כי המנוחה לא אובחנה ולא ידעה על קיום מחלתה בעת הצטרפותה לקרן הפנסיה, אך לטענת ‘הפניקס’ במועד הצטרפותה כבר סבלה המנוחה מתסמיני המחלה.

לטענת עו”ד פייל וכהן, על פי תקנון קרן הפנסיה, סימפטומים שמהם סובל מבוטח טרם הצטרפותו לקרן הפנסיה אינם מספיקים על מנת לפוסלו מלקבל תגמולים. לשם פסילה שכזו יש צורך להוכיח כי המחלה ממנה נפטר המבוטח היא זו שקיננה בגופו לפני ההצטרפות.

עוה”ד פייל וכהן הגישו מספר עררים על החלטת הפניקס להותיר את האב האלמן ועשרת ילדיו היתומים ללא גמלה – אך אלה נדחו.

עורכי הדין עתרו עד לבית הדין הארצי לעבודה וטענו, כי המנוחה נפטרה בשל נזקים שנגרמו במהלך בדיקת הקולונוסקופיה ולא ממחלת הסרטן ממנה סבלה.

בית הדין הארצי קבע כי יש להחזיר את בחינת השאלות הרפואיות לוועדה חדשה.

לערר האחרון אותו הגישו, צירפו עוה”ד פייל וכהן חוות דעת רפואית מטעם ד”ר דוד אדלמן, מומחה באונקולוגיה מ’פורום רופאים’, אשר קבע כי הספסיס (אלח דם) שממנו סבלה המנוחה, ואשר גרם למותה – נגרם מניקוב המעי ממנו סבלה.

לדברי ד”ר אדלמן, לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי כי ניקוב המעי נגרם כתוצאה מהניתוח אותו עברה עקב הסרטן ממנו סבלה, או שמא כתוצאה מבדיקת הקולונוסקופיה אותה עברה.

כמו כן, קבע המומחה, שניקוב שכזה עלול היה לקרות גם כתוצאה מההכנה לביצוע בדיקת הקולונוסקופיה. למעשה, קבע ד”ר אדלמן, כי בבחינה של הנסיבות ניתן ללמוד בהסתברות מאוד גבוהה המנוחה נפטרה בשל הנקב המעי ממנו סבלה ולא מחלת הסרטן.

לטענת עוה”ד פייל וכהן, השאלה שעל הפרק היא האם סיבת הפטירה היא אותה מחלה שקיננה במנוחה לפני הצטרפותה לקרן הפנסיה של הפניקס.

לדבריהם, התקנון מדבר על פטירה של מבוטח פעיל בשל מחלה קודמת. עוה”ד פייל וכהן מדגישים את המילה ‘בשל’ – אם יש מחלה קודמת ולא משנה מה מצבה, אבל סיבת הפטירה היא לא באופן ישיר ממחלה הקודמת, הרי שטענת הפניקס בטלה.

בדיון קיבלה הועדה הרפואית לעררים את טענותיהם של עוה”ד פייל וכהן, וקבעה כי כלל לא בטוח שהסרטן הוא זה אשר גרם למותה של המנוחה, ועל כן הטענה שהמחלה קיננה בגופה של המנוחה טרם הצטרפותה לקרן הפנסיה – מאבדת מחשיבותה.

בשל כך, קבעה הוועדה, כי יש לקבל את תביעת המשפחה ולהכיר באב האלמן כזכאי לתגמולים חודשיים לכל ימי חייו, בעוד חמישה מילדיו הקטינים (בעוד שאר הילדים הפכו בגירים במהלך השנים), שנותרו יתומים, זכאים לגמלה חודשית מקרן הפנסיה – עד הגיעם לגיל 21.

לדברי עוה”ד פייל וכהן, כתוצאה מהחלטת וועדת הערר, סך התגמולים אותם עתידה ‘הפניקס’ לשלם לבני המשפחה לאורך השנים מסתכמים במיליוני שקלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מן הסתם יערערו, וכהני ה"צדק" יהפכו את הדין
    27/10/2020 22:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לצערנו זה המצב
    בארץ