קבינט הקורונה אישר: המספרות וכיתות א’-ד’ ייפתחו ביום ראשון

התלמידים בכיתות הנמוכות ילמדו בקפסולות וישובו ללימודים ביום ראשון • מספרות ומכוני יופי ייפתחו תחת הגבלות • על המסחר וחנויות הרחוב ידונו רק ביום חמישי • השר אדלשטיין התנגד לפתיחת חנויות הרחוב: "מחובתי להזהיר"
אריה ריבקינד
ח' חשון התשפ"א / 26.10.2020 20:57

חודש וחצי לאחר סגירת מערכת חינוך: קבינט הקורונה אישר הערב (שני), בתום דיונים ממושכים, שכללו עימותים בין השרים והדרג המקצועי, את פתיחת בתי הספר עבור כיתות א’-ד’ – שילמדו בקפסולות החל מיום ראשון הקרוב.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

לצד זאת, אושרה פתיחת מספרות ומכוני יופי.

בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד החינוך נמסר:

• שלבים ותכולה:

צוות בהשתתפות שר הבריאות, שר האוצר, שר המדע והמל”ל יבחן את האפשרות לצמצום התכנית לחמישה עד שבעה שלבים ויציג המלצותיו לקבינט עד ה-29/10/2020.

1. חינוך:

1. הלימודים בכיתות א’-ב’ יתקיימו לסירוגין (פיצול, מחצית כיתה), על פי נוסחה שהובאה לקבינט שתהווה פתרון מעשי זמני לטווח המיידי.

א. כל כיתה בשכבות א’-ב’ תפוצל לשניים. לא יהיה ערבוב בין שתי הקבוצות. התלמידים יחויבו בעטית מסכות.

ב. צהרונים יכללו עד 28 תלמידים מאותה שכבת גיל (כיתות א’ או כיתות ב’) ומאותו מוסד חינוכי, לא יותר מ-3 קפסולות. שר החינוך יפעל יחד עם השלטון המקומי כדי להפחית מעבר למוצע את העירוב בין הקבוצות בצהרונים.

ג. הסעות לצהרונים (היכן שיש) יתקיימו בצורה הקיימת כיום, אך תתקיים הפרדה באמצע האוטובוס והתלמידים יחויבו בעטית מסכות.

2. רשויות שיוכלו ללמד בכיתות מלאות תוך עמידה בדרישות הבריאות – יקבלו לכך אישור משרד החינוך.

3. פתרון הקבע לסוגיית הפעלת כיתות א’-ב’ בתקופת הקורונה יגובש לאחר שנלמד את מה שקורה בגנים וינותחו החלופות שעלו בדיון וחלופות נוספות. אחריות: שר החינוך יחד עם משרד הבריאות, משרד האוצר, משרד רה”מ והשלטון המקומי.

2. מסחר:

1. בשלב הקרוב (1/11) יפתחו התחומים שנקבעו במתווה (רפואה משלימה, טיפולים לא רפואיים).

2. טיפולים 1*1, ספרים (מספרות), טיפולי יופי וקוסמטיקה, מורי נהיגה, מאמנים אישיים ותחומים נוספים בהתאם לרשימה שתגובש ע”י משרד הבריאות.

3. חנויות רחוב, צימרים ושירותים קהילתיים – יובאו לדיון ביום חמישי.

ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון, כי מבחינתו פתיחת מערכת החינוך נמצאת במקום הראשון: “הדבר הראשון שנקדם זה החינוך. אם נעשה את זה, צריך לאפשר למידה של כיתות א’-ב’ לסירוגין עם הצהרונים במתכונת המשולשת”.

שר האוצר ישראל כ”ץ מתח ביקורת קשה על התנגדות משרד הבריאות לפתיחת המסחר. “היה ויתור על הקניונים והמרכזים המסחריים כדי לאפשר לעסקים הקטנים לפעול. צריך לאפשר את המינימום של המינימום. ההתנגדות של משרד הבריאות צפויה. שר הבריאות יכול להגמיש עמדות כמו שכולנו עושים. הפעולות הם המינימום שבמינימום כדי לאפשר לעסקים קטנים לחזור לפעילות”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין התעקש שמוקדם להרחיב את הפעילות המסחרית ואף איים כי אם ההצעה תעלה להצבעה הוא יתנגד. “אני לא מבין על סמך מה אומרים פה שצריך לחשוב מה לפתוח”, אמר אדלשטיין. “ראש המל”ל אומר שעדיין לא יודעים (מה המגמה) ואני מקווה שלא יהיה שום דבר שלילי. אבל, כרגע עדיין לא יודעים מה ההשפעה של הפתיחה הראשונה שעשינו (אחרי החגים). אני לא מבין למה אנחנו ממהרים לפתוח. זה סיכון ואנחנו בניהול סיכונים זה נכון”.

בעקבות התנגדות נחרצת של משרד הבריאות, הדיון לגבי פתיחת המסחר וחנויות הרחוב נדחה ליום חמישי.

קבינט הקורונה דן גם בפתיחת בתי הכנסת.

השר יזהר שי אמר: “אין הבדל בין בתי כנסת לבין עבודה של עד עשרה אנשים בחלל סגור. אני ממליץ לפתוח את בתי התפילה של כל הדתות מיד בשלב הקרוב”.

השרה מירי רגב עקצה: “את בתי הכנסת לא פותחים אבל העיקר שהפגנות אפשר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות