תחקיר: האם בבתי החולים מנפחים בכוונה את מספר נפטרי הקורונה?

עדויות שהצטברו בעת האחרונה מגלות שורה של מקרים שבהם נקבע כי חולים נפטרו מקורונה, למרות שבכל הבדיקות יצאו שליליים לנגיף • מתמחה ברפואה: "לא ראיתי אפילו פעם אחת שנקבע שסיבת המוות היא מקורונה או חשד לקורונה ללא סיבה טובה מאוד"
חרדים 10
ח' חשון התשפ"א / 26.10.2020 12:33

משפחות של נפטרים שנקבע כי נפטרו מקורונה, טוענות כי הקביעה היתה שרירותית ונעשתה למרות שכל הבדיקות הראו שיקיריהם שליליים לנגיף.

בתחקיר שפורסם בתוכנית ‘הצינור’ בהגשת גיא לרר בחדשות 13, סיפרה נורית וקסמן כי בעלה, שמשון ז”ל, שהיה מאושפז במוסד סיעודי נפטר במיטתו לפני כחודש. “היו חמש בדיקות, האחרונה ב-21 לספטמבר. כולן היו שליליות”.

עם זאת, במסמך של חברה קדישא צוין כי וקסמן נפטר כתוצאה מהקורונה.

זה לא המקרה היחיד בו נתקלה נורית. “בן דודו של בעלי, חולה לוקמיה בן 91, הגיע לחדר מיון חודשיים לפניו. הוא הוכנס למחלקת קורונה, הגיעה תשובה שלילית והוא נרשם כחולה קורונה”.

גיא סרסינסקי נתקל במצב דומה עם סבתו שנפטרה בבית החולים. “הביאו את סבתא שלי בניילון, לא היה שום זיהוי, לא זיהינו גופה. היתה הרגשה מאוד לא נעימה בלוויה”.

בדיקת הקורונה שעברה הסבתא שבוע לפני פטירתה יצאה שלילית, בדיקה אחרת לא נערכה, אבל סיבת המוות הרשמית היא קורונה. “עד עכשיו לא קיבלנו שום בדיקה שמעידה על כך שלסבתא שלי היתה קורונה”, אומר סרסינקי.

מקרה דומה קרה גם למירב כספי, שנקבע שאביה נפטר מקורונה, למרות שארבע בדיקות שנערכו לו יצאו שליליות. “המחזה שנגלה לעיני בעלי כשבא לזהות את אבי היה מאוד מאוד קשה. אבא שלי היה עטוף בשקית ניילון אטומה כמו עוף שעוטפים בחנות והיה בשק מיוחד לחולי קורונה. הוא היה בהלם מוחלט”.

למקרה הזה היה סוף שונה. “בעלי היה צריך להגיע להנהלת בית החולים, כדי שבסוף יקברו אותו קבורה רגילה”.

נציג החברה קדישא הסביר בתוכנית את המדיניות הקובעת איזה נפטר הוא חולה קורונה. “יש נהלים לבתי החולים. כל עוד האדם היה במחלקת קורונה, גם אם יצא שלילי ייחשב כאילו נפטר מקורונה”.

מגיש ‘הצינור’, גיא לרר, הציג בחשבון הטוויטר שלו תגובה של רועי בש, מתמחה ברפואה. “בואו נעשה סדר – אם יש חשד קליני גבוה משמע צילום חזה/ct חזה שמראים דלקת ריאות אינטרסטיציאלית דו צדדית בליווי חום/סטורציה נמוכה/ddimer, פריטין ופיברינוגן מוגברים, לויקופניה – כל הנ”ל משמשים לאבחנה קלינית של קורונה וגם מטוש שלילי לא ישנה את האבחנה.

“ידוע על תוצאה שלילית כוזבת של עד 30% בתחילת המחלה וככל שהזמן חולף הסבירות שהבדיקה תראה תוצאה שלילית (במיוחד בחולים קשים) עולה.

“יש לי יותר שעות במחלקת בחודשים האחרונים מאשר שעות בבית, נכחתי בכמה עשרות קביעות מוות במחלקת קורונה ומספר נמוך מעט נמוך יותר במיון ובמחלקה פנימית ולא ראיתי אפילו פעם אחת שנקבע שסיבת המוות היא מקורונה או חשד לקורונה ללא סיבה טובה מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות