חצי שנה אחרי בנו ראש הישיבה: רב העיר וראש הישיבה נפטר מהקורונה

הגאון רבי יונה ראובן טורצ'ין זצ"ל, ראש ישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה ורבה של יהוד, נפטר בשבת בגיל 72 • חצי שנה אחרי פטירת בנו הגאון רבי חיים אהרן זצ"ל, שנפטר מנגיף הקורונה
יוסף גרינבוים
ז' חשון התשפ"א / 24.10.2020 21:12

טרגדיה: בשבת נפטר, בגיל 72,  בשכונת רמת שלמה בירושלים הגאון רבי יונה ראובן טורצ’ין זצ”ל, ראש ומקים את ישיבת ‘הגרנ”ט’ ורבה של העיר יהוד במשך שנים.

המנוח זצ”ל לא היה בקו הבריאות בשלושים השנים האחרונות. בשנה האחרונה חלה הידרדרות במצבו והיום הוא נפטר למגינת לב, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

הוא נולד בשנת תש”ח, לאביו הגאון רבי ניסן זצ”ל רבה של יהוד, שהקים את ישיבת כולל ‘אור יצחק’ בו למדו מאות אברכים תלמידי חכמים.

המנול זצ”ל פתח ישיבה בשכונת רמת שלמה בירושלים – וקרא לה ‘הגרנ”ט’, על שם אביו רבי ניסן זצ”ל. הייתה זו ישיבה שהצילה נערים מהרחוב – והעמיד תלמידים רבים שהיה להם כאב.

בחודש ניסן האחרון, עם פרוץ הגל הראשון של מגפת הקורונה,  שיכל את בנו הגאון רבי חיים אהרן טורצ’ין זצ”ל, ראש ישיבת ‘הגרנ”ט’ ברמת שלמה, שנפטר מנגיף הקורונה בגיל 48 – והותיר אחריו 14 ילדים, מתוכם תשעה שלא זכה להשיא.

אביו, הגאון רבי יונה זצ”ל, הגיע למסע הלוויה והספידו בבכי מתוך רכבו.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך: 12 ילדים, בנים ובנות, חתנים וצאצאים.

רעייתו, הרבנית חנה רחל טורצ’ין ע”ה, בת הגה”צ רבי רפאל משה מאיר אייזיק מלין זצ”ל, ראש ישיבת ‘כנסת יהודה’ נפטרה בשנת תשס”ו.

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת) בשעה 22:30 מביתו ברחוב חזון איש 32 בשכונת רמת שלמה  להר הזיתים – שם ייטמן.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות