נציג חב”ד: התנהגות שוטרים כלפי חרדים מזכירה לי ‘ליל הבדולח’

סערה בקבוצת הווטסאפ הפנימית של עיריית ירושלים: יעקב הלפרין, נציג חב"ד ברשימת אגו"י, השתלח בשוטרי משטרת ישראל וסירב להתנצל: "כבן לניצולי ליל הבדולח, אני עומד מאחורי הדברים"  • גורמים בחב"ד מתנערים: "אנו חסידות מסבירת פנים שסולדת מסגנון מתלהם של חוגים קיצוניים"
אריה ריבקינד
ד' חשון התשפ"א / 22.10.2020 19:27

אמירה שנויה במחלוקת: בקבוצת הווטסאפ הפנימית של עיריית ירושלים התעוררה היום (חמישי) סערה לאחר יעקב הלפרין – נציג חב”ד ברשימת אגודת ישראל,  השתלח בשוטרי משטרת ישראל.

לפי דיווח של העיתונאי אלון לוי, הכתב פוליטי של ‘ידיעות ירושלים’ ו-Mynet, הלפרין אמר כי התנהגות השוטרים כלפי החרדים מזכירה לו את ליל הבדולח.

הלפרין, שאמור להתמנות בעוד כחצי שנה לסגן ראש העיר ירושלים במקום יוסי דייטש, בתגובה: “כבן לניצולי ליל הבדולח, אני עומד מאחורי הדברים”.

גורמים בחסידות חב”ד בירושלים, זעמו בשיחה עם חרדים 10 על הדברים: “חב”ד היא חסידות מסבירת פנים שסולדת ומתנערת מסגנון מתלהם. אנחנו לא שותפים לעליהום של חוגים קיצוניים על כוחות הבטחון”.

כפי שנחשף לראשונה לפני שנתיים בחרדים 10, הלפרין, נציג חב”ד ברשימת אגודת ישראל בירושלים הצליח לחלץ לפני הבחירות המקומיות הסכם רוטציה עם יוסי דייטש, לפיו במידה ואגודת ישראל תכניס למועצת העיר רק שלושה נציגים – מה שאכן קרה לבסוף – יוסי דייטש יפרוש כעבור שנתיים וחצי, ויעביר את כל תפקידיו בעירייה לנציג חב”ד, שמוקם במקום הרביעי.

בעשור האחרון כיהן הלפרין כחבר מועצה מטעם יהדות התורה.

מאז הבחירות המקומיות לפני שנתיים,  לראשונה מזה 40 שנה, אין נציג לחסידות חב”ד במועצת העיר ירושלים. עם זאת, הלפרין שוהה בבניין העירייה ומייצג את האינטרסים של מוסדות חב”ד בעיר.

בראיון לאתר חב”ד-COL, לאחר החשיפה, הודה הלפרין: “יש לי רוטציה עם יוסי דייטש, יו”ר הרשימה, שלאחר שנתיים וחצי הוא מתפטר ואני נכנס במקומו ואף מקבל את כל התפקידים והתיקים שיהיו לו. אם זה סגנות ראש עיר, או תיק בכיר וכל דבר אחר. זה כבר נותן לנו קפיצה בעליית הדרגה”.

על ההסכם חתמו יו”ר סיעת ‘שלומי אמונים’ מאיר פרוש, והמועמד לראשות העיר יוסי דייטש. מטעם חב”ד חתמו על ההסכם הגאון רבי יוסף יצחק הבלין, רבה של קהילת חב”ד בשכונת רמת שלמה, ומנדי בלוי, מנהל ‘כולל חב”ד’ – שני הגורמים הדומיננטיים שהפעילו את חסידי חב”ד למען אגודת ישראל ומועמדה יוסי דייטש.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתר
    22/10/2020 23:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני חבדניק ואני מסכים איתו

  2. הלפרין בחור טוב
    23/10/2020 00:44
    רוני
  3. לזק ואמץ

  4. יש חרדים שלא מאמינים שמה שקורה זה רצון הקב:ה
    25/10/2020 02:24
    יוסי
  5. יש חרדים ששוכחים שההלכה קובעת שחייבים להישמע לרופאים , פי כמה וכמה בעת מגפה. יש חרדים ששוכחים את המיצווה “ונישמרתם לנפשותיכם מאוד” וכן אחת המיצוות העיקריות בתורה ובעשרת הדיברות – “לא תירצח”