ביטאון בעלז משתלח במחלקות הקורונה • ח”כ ברוכי: כתבה הזויה

'המחנה החרדי' של בעלזא מקדיש את הכותרת הראשית להשתלחות במחלקות הקורונה: "אנשים נרצחים שם, הם לא מתים מקורונה" • העיתונאי יאיר שרקי: "הכחשת הקורונה של חסידות בעלז מקבלת טוויסט מבחיל. לתקוף את הצוותים הקורסים מול העומס - שנגרם על ידי אותם מופקרים?"
אבי כץ ואריה ריבקינד
ד' חשון התשפ"א / 22.10.2020 02:10

‘המחנה החרדי’, ביטאון חסידות בעלזא, הקדיש את הכותרת הראשית בגיליון של השבוע לציטוט מפי אברך שחמיו מאושפז באחד מבתי החולים בירושלים – המטיח ביקורת חריפה על התנהלות מחלקות הקורונה בבתי החולים בארץ.

“אנשים נרצחים שם פשוטו כמשמעו. הם לא מתים מקורונה. הם מתים מרעב, צמא ועייפות נפשית”, מצוטט האברך בביטאון החצר שהובילה את האנרכיה ואת ‘הכחשת הקורונה’ בציבור החרדי.

לדבריו, “חולים מתחננים שעות שיגישו להם כוס מים, שינקו אותם, ושאר צרכים אלמנטאריים – אך אין מי שיקשיב בצד השני. ואני מדבר על בית חולים גדול בירושלים שהציבור החרדי גודש את שעריו לאורך כל ימות השנה. היכן נעלמה הרגישות האנושית הבסיסית?”

יאיר שרקי, הכתב לענייני חרדים של חדשות 12, הגיב על כתבת השער בביטאון: “הכחשת הקורונה של חסידות בעלז מקבלת טוויסט מבחיל במיוחד: העיתון של החצר מאשים – הקורונה לא הורגת, אלא הצוותים בבתי החולים”.

שרקי הדגיש: “האשפוז בבתי חולים הוא אכן קשה ומבודד, ולכן כדאי שקופות החולים והמדינה יעודדו ויקדמו את האשפוז הביתי ככל הניתן, נוסח ‘חסדי עמרם’ ממאה שערים. אבל מכאן ועד תקיפת הצוותים הקורסים מול העומס – שנגרם על ידי אותם מופקרים?”

‘המחנה החרדי’ של בעלזא. צילום: מסך

ח״כ אליהו ברוכי מ’דגל התורה’ תקף גם הוא את ביטאון בעלזא: “‘כל הכופר בטובתו של חברו סוף כופר בטובתו של מקום’. הצוותים הרפואיים מוסרים נפש עוד מעט כבר שנה, למען חיינו. ההרגשה היא שאין אנחנו מספיקים להודות להם כראוי”.

הוא הוסיף: “לצערי הרב, נחשפתי הערב לכתבת עיתון הזויה שמנסה להפוך את האנשים המסורים האלו לבעיה במלחמה הזאת, ולא לפתרון.

“לוחמי הקורונה, אף נייר עיתון לא יצליח לגמד את הערכה הרבה שאנחנו רוכשים לכם. עבורי, זו רק תזכורת לומר לכם שוב ושוב מילה אחת: תודה!”

יצוין, כי בביטאון בעלזא הבהירו, לצד הכתבה, כי “חלילה להכליל כמובן, את מאות הרופאים, האחים והאחיות שעוסקים בעבודת הקודש במסירות ויעילות, להציל נפשות מישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק שאלה
    22/10/2020 10:32
    אני
  1. אפס לקיחת אחריות?! מי שלח את המאושפזים הרבים “להירצח” שם? ראיתי את הראיון של גב’ אוברלנדר, גם היא האשימה את בתי החולים על חוסר רצון או יכולת בלעזור, ציפיתי לדבר אחד פשוט שלא היה שם, בקשה שאנשים יזהרו, כי הקורונה מזיקה ועלולה להרוג מבוגרים וגם צעירים.
    רחמים על הקהילה ההזויה הזאת, אין הגמל…