סתם מהומה? הייעוץ המשפטי של הכנסת קבע: ביטול ההצבעה – כשר

מ"מ היועץ המשפטי לכנסת קבעה כי הצעד של יו"ר הכנסת לבטל את תוצאות ההצבעה - שהכעיס את האופוזיציה, היה נכון • תוצאות ההצבעה השמית שנערכה לא ישונו
אריה ריבקינד
ד' חשון התשפ"א / 21.10.2020 22:41

ממלאת מקום היועץ המשפטי לכנסת, עו״ד שגית אפיק, פרסמה הערב (רביעי) חוות דעת על הליך ההצבעה על ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פרשת הצוללות.

היא קובעת, כי ניתן להותיר את ההצבעה השמית על כנה וכן את הסרתה של ההצעה לסדר מסדר יומה של הכנסת.

עו״ד שגית אפיק קיבלה את ההחלטה לאחר שעברה על השעון דקה דקה, כולל קולות של ח״כים שלא הספיקו להצביע, כולל המסיכה על פניו של ח״כ מיקי זהר, הסיבה שבגינה עבאס לא שמע אותו (כנראה), קצר בתקשורת, רעש במליאה, ועוד.

היועצת המשפטית קובעת עוד כי יו”ר קואליציה יכול לבקש הצבעה שמית מטעם הממשלה אם יש שר שנוכח במליאה

לאור כל זאת היא הגיעה למסקנה שיו״ר הכנסת יריב לוין נהג כשורה כאשר ביטל את ההצבעה במליאה.

כפי שדווח, מליאת הכנסת אישרה בצהריים את ההצעה של ח”כ תמר זנדברג להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות.

ההצעה עברה ברוב של 25 תומכים מול 23 מתנגדים, אלא שאז יו”ר הכנסת יריב לוין קבע כי ההצבעה לא הייתה חוקית ועבר להצבעה שמית.

חברי הכנסת מהאופוזיציה זעמו על ביטול ההצבעה, ונטשו את אולם המליאה.

יו”ר הכנסת לוין עלה לנהל את הישיבה והסביר: “היות שאני הייתי כאן באולם, אני לא צריך ללמוד מכלי שני על מה שקרה פה. אפילו אני עצמי הגם שישבתי במקומי לא הצבעתי משתי סיבות. האחת כי התבקשה הצבעה שמית והשנייה כי ההודעה שלוחצים ומצביעים לא נאמרה או שנאמרה בקול ענות חלושה ולא נשמעה.

”לפיכך חברי הכנסת, אנחנו לא עוסקים פה במחטפים ובתרגילים, והייתה בקשה ברורה שנשמעה מבעוד מועד לקיים הצבעה שמית, כפי שביקש יושב-ראש הקואליציה, אני מבטל את התוצאות שהיו ומכריז על הצבעה שמית”.

בהצבעה השמית, 44 חברי כנסת התנגדו ואפס תמכו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות