נתניהו: די לספינים • בני גנץ: מזל טוב לך ליום ההולדת, תביא תקציב

ראש הממשלה לכחול לבן: ''לחזור לאחדות ולעבוד איתנו למען אזרחי ישראל'' • שר הביטחון ענה: ''תאפשר למנות בכירים למשרות מפתח" • הליכוד: אתם מסרבים להקים מנגנון מינויים מיום הקמת הממשלה
אריה ריבקינד
ג' חשון התשפ"א / 21.10.2020 13:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ המשיכו היום (רביעי) את חילופי המהלומות ביניהם – סביב תקציב המדינה.

תחילה קרא נתניהו למפלגת כחול לבן: ”בעת הזאת של מגיפת הקורונה אני קורא לכחול לבן להפסיק עם הספינים, לחזור לאחדות ולעבוד איתנו למען אזרחי ישראל”.

השר גנץ הגיב: ”ראש הממשלה, אם אתה באמת רוצה לעבוד עבור אזרחי ישראל – תוכיח. תביא תקציב מדינה, אפשר למנות בכירים למשרות מפתח שיקדמו את ישראל בהליך ראוי ונקי אותו אתה תוקע כבר 4 חודשים. אז ורק אז נוכל לעבוד עבור אזרחי ישראל. ועכשיו מכל הלב, מזל טוב ליום הולדתך”.

הליכוד הגיב: “מוטב שכחול לבן יכבדו את ההסכם הקואליציוני עליו חתמו ובו נקבע כי כל המינויים הבכירים יעשו על ידי מנגנון משותף שיוקם על ידי הליכוד וכחול לבן.

“לצערנו כחול לבן מסרבת להקים מנגנון זה מיום הקמת הממשלה. אם כחול לבן מעוניינים לקדם את המינויים, נשמח אם יואילו להקים את המנגנון המשותף עם הליכוד ונוכל להביא יחד את המינויים בהסכמה”.

מוקדם יותר הבוקר תקף שר האוצר ישראל כ”ץ: “מפלגת כחול לבן ירדה לשוליים. אחרי שהם העבירו את החוק המטופש שקובע שעד 23 לדצמבר צריך להעביר את תקציב 2021, הם נאבקים על סיפורי לילה ולילה”.

לדבריו, “ראש הממשלה ויתר על אופציה פוליטית תמורת שיקול ממלכתי. אם מעבירים את תקציב 2020 אין יציאה לבחירות בדצמבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות