בעזרת חיישנים: גילו מנהרת טרור התקפית שחדרה מעזה

המנהרה שנחפרה ממרחב חאן יונס חדרה עשרות מטרים לתוך שטח ישראל ונחפרה לעומק של עשרות מטרים מתחת לאדמה • אותרה באמצעות חיישנים שמוקמו על המכשול התת-קרקעי שצה"ל הקים בגבול עזה • המנהרה היא באורך של כמה מאות מטרים
חיים טוויל
ב' חשון התשפ"א / 20.10.2020 19:16

מנהרת טרור, אשר חדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, במרחב חאן יונס, אותרה ונחשפה על ידי כוחות צה”ל. כך הותר הערב (שלישי) לפרסם.

בצה”ל מדגישים, כי המנהרה שנחשפה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב.

המנהרה  אותרה באמצעות חיישנים שנמצאים במכשול התת-קרקעי. אתמול התקבלה בחיישנים אינדיקציה ראשונה והיום הגיעו אל התוואי, והבינו מאיפה בדיוק היא נחפרה.

קיר הבטון שעליו נמצאים החיישנים, שהוקם סביב הרצועה, נמצא כמה עשרות מטרים ממזרח לגדר ולכן המנהרה לא חצתה אותו.

היא נחפרה באורך של כמה מאות מטרים ובעומק של כמה עשרות מטרים. ההערכה היא שמדובר בחפירה שבוצעה בחודשים האחרונים ולא במנהרה שנחפרה לפני שנים.

“בעקבות אינדיקציה שעלתה במכשול, שנבנה בגבול רצועת עזה לאורך השנים האחרונות ובנייתו מושלמת בימים אלו, כוחות הנדסיים של צה”ל פעלו היום במרחב הגדר ואיתרו את מנהרת הטרור”, נמסר בהודעת דובר צה”ל.

“התוואי אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן, והודות ליכולות הטכנולוגיות והאיסופיות של המכשול בגבול רצועת עזה”.

בצה”ל מדגישים הערב: “ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל. צה”ל נחוש להגן על ריבונות ישראל וביטחון אזרחיה וימשיך לפעול נגד הטרור מעל ומתחת לקרקע בכל גזרה בה יידרש לכך”.

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום יחד עם הרמטכ”ל אביב כוכבי באוגדת עזה ונפגש עם ראשי רשויות מהאיזור.

גנץ אישר את התוכניות האופרטיביות שהוצגו על ידי מפקד הפיקוד, אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא”ל נמרוד אלוני. בהמשך סייר שר הביטחון בתוואי המכשול ונפגש עם מפקדי המילואים של אוגדת עזה.

גנץ אמר: “במקביל למאמץ הקורונה, אני נמצא פה בסיור בעוטף עזה עומד על הפעילות של צה”ל מקרוב: הן באיסוף המודיעיני, הן בהגנה המבצעית. אני יכול להבטיח לתושבי האזור שעושים את הכל בכדי חיילהבטיח להם חיים שקטים ובטוחים, שנו בשקט, וחייל צה”ל וכוחות הביטחון ימשיכו בפעילות למען הגנתכם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות