400 אלף שקל: עמית סגל הגיש תביעה נגד דוברו של ח”כ יאיר גולן

אבי כץ
|
ב' חשון התשפ"א / 20.10.2020 18:15
הפרשן הפוליטי הכיר של חדשות 12 תובע את עומר נחמני, דוברו של ח”כ יאיר גולן: “הוצאת לשון הרע היא עוולה אזרחית. אם הטחת במישהו שהוא שקרן, גזען, מסית לרצח או היטלר – היה מוכן לאפשרות המסעירה שתיאלץ להוכיח זאת”

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הגיש תביעת דיבה נגד עומר נחמני, דוברו של חבר הכנסת יאיר גולן, על סך 400 אלף שקל.

בכתב התביעה נאמר: “בחודשים האחרונים קנה לו הנתבע מנהג לחבוט שוב ושוב בתובע על לא עוול בכפו. התבטאויות בתפוצה רחבה כל כך השפילו את התובע וביזו אותו תוך ידיעה ברורה של הנתבע כי האמור בהן אינו נכון וכי תוצאת פרסום הפוסטים תהיה הרסנית ותפגע בשמו הטוב. חרף התראה, לא חדל הנתבע מהשמצותיו, לא חזר בו מהן ולא התנצל”.

סגל כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר הגשת התביעה: “תזכורת: 1. הוצאת לשון הרע היא עוולה אזרחית. 2. אם הטחת במישהו שהוא שקרן, גזען, מסית לרצח או היטלר – היה מוכן לאפשרות המסעירה שתיאלץ להוכיח זאת. 3. אם לא, תיאלץ לשלם. 4. הרשת החברתית אינה מהווה שטח חסינות מהחוק. 5. כל סכום שיושג במאבק למיגור תרבות השקרים והאלימות ברשת ייתרם לאלתר”.

נחמני מסר בתגובה לתביעה: “תביעת ההשתקה שהגיש עמית סגל היא ההוכחה המושלמת לביקורת המושמעת כלפיו, גם על-ידי. כפי שסגל זכאי להשמיע את דעותיו וביקורתו, כשלרשותו עומדות הפלטפורמות הגדולות במדינה, כך גם אני, באמצעי הדלים יכול לבקר ולהביע דעה על עבודתו. אשמח להיפגש בבית המשפט, שם סגל לא יוכל לחסום מבקרים כפי שהוא נוהג לעשות בבמות אחרות”.

התביעה הוגשה לאחר שח”כ גולן, איש השמאל הקיצוני, כינה את חברת החדשות, עמית סגל והליכוד: “פשע מאורגן”.

כזכור, לאחר החשיפה של הקלטות היועמ”ש אביחי מנדלבליט נגד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן – תקף גולן בטוויטר: “אתמול בערב עמית סגל פרסם הקלטות מביכות של מנדלבליט מלפני שנים. הבוקר מיקי זוהר מאיים שאם מנדלבליט לא יבטל את משפט נתניהו יפורסמו עוד הקלטות”.

גולן הוסיף: “עכשיו זה ברור איך הארגון עובד – נתניהו אוסף את ההקלטות, עמית סגל מפרסם ומיקי זוהר מאיים. פשע מאורגן”.

ממכתב שנשלח לח”כ גולן מטעם חברת החדשות וסגל  הוא נדרש “לפרסם לאלתר התנצלות על הפרסום הפוגעני בפני חדשות 12 ובפני מר סגל, בנוסח שיוסכם, באותו מקום שבו נעשה הפרסום הפוגעני”.

אלא שיאיר גולן הגיב בטוויטר לדרישת ההתנצלות: “עיתונאי החצר של בלפור, האיש הממונה על הספינים התקשורתיים עבור נתניהו, סבור שאין זה ראוי שאפילו ארמוז על שותפותו בארגון העברייני שמקיף את ראש הממשלה, לדעתי כמובן.

“אז מר סגל הצעיר, אומר הבוקר ובמיוחד עבורך את הדברים הבאים: אתה שותף לעבריין לכאורה, אתה מנסה לייצר עבורו סדר יום ציבורי שקרי ובלתי חשוב כדי להסיט ממנו את הביקורת על כישלונותיו המתמשכים”.

ח”כ גולן אף טען כי סגל מתואם עם נתניהו או עם סביבתו: “כן, אני חושד בך בתיאום מלא עם האבא או בנו או עם שניהם, וכן אני ממש משוכנע שמזמן זנחת נורמות עיתונאיות ראויות. אתה מייצג בדיוק את מה שאני נלחם כנגדו – השחתת המרחב הציבורי, וזריעת כאוס במערכות השלטוניות בישראל”.

בסיום הבהיר גולן שאיננו חושש מהתביעה הצפויה: “אה, כמעט שכחתי, בהצלחה עם תביעת הדיבה. אני ממש אוהב שמתקיפים אותי זה מעיר בי את נפש הלוחם”.