רק רמת שלמה נותרה ‘אדומה’ • גמזו: בדיקות גם בלי הפנייה

פרופ' רוני גמזו: "כל המגזרים בירידה בכמות המאומתים ובשיעור הבדיקות החיוביות" • "אנחנו יוצאים מהמצב של ערים אדומות, אבל זה לא אומר שזאת זריקת הרגעה. אנחנו בוחנים כל עיר, גם על אחוז הבדיקות החיוביות ועל יחס ההכפלה"
תמי גיל
ב' חשון התשפ"א / 20.10.2020 17:53

ועדת השרים להכרזה על ‘אזור מוגבל’ אישרה הערב (שלישי) את הצעת משרד הבריאות והממונה על המאבק בקורונה, פרופ’ רוני גמזו,  לבטל את ההכרזה על הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונות מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים כ’אזור מוגבל’ – נוכח השיפור בנתוני התחלואה.

ערים ושכונות אלה מצטרפות ליישוב רכסים שהוסר כבר אמש מרשימת האזורים המוגבלים.

ההחלטה נכנסה לתוקפה עם פרסומה ברשומות.

בכך, למעשה, רק שכונת רמת שלמה בירושלים תיוותר תחת המגבלות בהכרזה על ‘אזור מוגבל’.

בתוך כך, פרופ’ רוני גמזו קיים אחר הצהריים תדרוך על ההתפתחויות במאבק בנגיף הקורונה והיציאה מסגר החגים.

“כל המגזרים בירידה בכמות המאומתים ובשיעור הבדיקות החיוביות”, אמר גמזו. הוא הוסיף: “אנחנו ממשיכים לבחון יום-יום את הנתונים, המצב עדיין טוב”.

גמזו התייחס למצב במגזר החרדי: “השרים החליטו על שחרור הערים ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד ובני ברק מסגר. אנחנו יוצאים מהמצב של ערים אדומות, אבל זה לא אומר שזאת זריקת הרגעה. אנחנו בוחנים כל עיר, גם על אחוז הבדיקות החיוביות ועל יחס ההכפלה. בשיא רוב הערים היו בשיעורי הכפלה גבוהים”.

על בדיקות הקורונה אמר פרופ’ גמזו כי המדיניות בנושא תשתנה, וכי כל אדם יוכל להיבדק לקורונה, גם ללא הפנייה מרופא.

בתדרוך התייחס גמזו גם למתווה קיצור הבידוד וציין כי כדי לקצר את הבידוד יש להיבדק ביום השלישי לחשיפה לחולה המאומת, ובהמשך אחרי 10 ימים.

עם קבלת התוצאות השליליות לקורונה הנבדק יוכל להשתחרר מהבידוד. “בימים הקרובים נעדכן את מערכות המחשוב והמתווה החדש לקיצור 14 ימי הבידוד”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה עיריית ירושלים עושה על מנת להוריד את התחלואה ברמת שלמה?
    20/10/2020 22:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה המינהל הקהילתי ברמת שלמה עושה על מנת להוריד התחלואה ברמת שלמה??

    התשובה : כלום וכלום!!!!