אתה מביתר עלית האדומה? במשרד הפנים לא מוכנים להנפיק דרכונים

אבי כץ
|
ב' חשון התשפ"א / 20.10.2020 13:31
אלי רבינוביץ, מנהל המגזר החרדי בבנק הפועלים, תושב ביתר עלית, קבע לפני שבוע וחצי תור להנפקת דרכונים לו ולילדים • אבל כשהגיע הבוקר אל סניף משרד הפנים בהר חומה – סירבו לטפל בו, כי “אתה גר בביתר עילית שהיא עיר אדומה!”

בגלל הסתה? אלי רבינוביץ, מנהל המגזר החרדי בבנק הפועלים, תושב ביתר עלית, צייץ הבוקר (שלישי) בחשבון הטוויטר האישי שלו – כי במשרד הפנים סירבו להנפיק לו ולידיו דרכונים, רק משום שהוא מ”עיר אדומה”.

“בוקר טוב עולם”, צייץ. “קבעתי לפני שבוע וחצי תור להנפקת דרכונים לי ולילדים שלי באתר משרד הפנים. הגעתי עכשיו ללשכה בהר חומה ומסרבים לטפל בי היות ואני גר בביתר עילית שהיא עיר אדומה! נראה לכם הגיוני? מה גם שהעיר כבר כתומה מאתמול ולא אדומה”.

הוא הוסיף: “לדברי הפקידים זה נוהל שהם קיבלו, ביקשתי לראות את הנוהל ולא איפשרו לי, חיפשתי גם באתר משרד הפנים נוהל/הוראה כזאת ולא מצאתי.

“בקביעת תור באתר כל אחד מציין את כתובת המגורים שלו ואת התור קבעתי שכל מדינת ישראל הייתה בסגר ולא קיבלתי שום התראה על כך שיש בעיה בקביעת תורים לערים אדומות”.

רשות האוכלוסין וההגירה בתגובה: “להגיע מאזור כזה – כאשר ההנחיות הן חד משמעיות שאסור לצאת ממנו, למשרד ממשלתי שבו יש עוד ציבור ועובדים, זה פשוט לסכן את הסביבה. לצערנו כבר נסגרו לשכות שלמות בגלל מקרים כאלה. על כן נשמח לשרת את אותם תושבים עם הסרת ההגבלות”.