“נשלול רשיון” I משרד החינוך: לא יפתחו הת”תים על חשבון הבנות!

בכנסת דנו על הפתיחה הלא חוקית, תוך אפליה בין בנים לבנות - במערכת החינוך החרדית • משרד החינוך: "לא היה ולא יהיה דבר כזה" • הייעוץ המשפטי לממשלה: ייבחנו שלילת רשיונות ושלילת תקציבים
אריה ריבקינד
ב' חשון התשפ"א / 20.10.2020 11:40

בדיון חירום שהתקיים הבוקר (שלישי) בוועדה למעמד האישה בכנסת, דנו חברי הכנסת בפתיחה הלא חוקית, תוך אפליה מגדרית בין בנים לבנות – במערכת החינוך החרדית.

מ”מ מנהלת מינהל חינוך חרדי במשרד החינוך, רות אלמליח, אמרה בדיון: “מבחינתנו זה ברור – כולם שווים בפני החוק. לא היה ולא יהיה דבר כזה, לא היה דיון כזה. אין דבר כזה. בכל החינוך החרדי”.

בתגובה אמר יו”ר הוועדה, ח”כ עודד פורר: “ראינו בתקשורת מוסדות כאלה, אפילו ראש הממשלה התייחס לכך”.

רות אלמליח: “היה מקרה של הורים קיצוניים שפתחו, ולא הרשויות. מיד עירבנו את המשטרה ועצרו את זה. מי שפורע חוק, יש משטרה והיא צריכה לטפל בו. משרד החינוך לא הוציא כל מתווה מפלה”.

ח”כ יוראי להב-הרצנו: “זו תשובה מוזרה בעיניי. הדיון הזה נובע כתוצאה מפניות של הורי ילדות במגזר החרדי. איך ייתכן שמשרד החינוך לא מכיר משהו כזה?”

רות אלמליח: “אדרבא, הביאו אלינו מקרים כאלה ונטפל בהם מיד”.

עו”ד ליאת בן מאיר שלום, מהייעוץ המשפטי לממשלה, הוסיפה: “פנינו למשרד החינוך ולמל”ל לברר האם אכן יש מתווה כזה, אך מהמענה שקיבלנו עולה שאין כל מתווה כזה. המשנה ליועמ”ש, עו”ד רז נזרי, הבהיר בוועדת השרים שאין כל דרך משפטית להצדיק מעשה כזה”.

היו”ר פורר הבהיר: “ככל שייפתחו מוסדות חינוך בניגוד לחוק, יש לבדוק האם בנוסף לפתיחה הלא חוקית גם ההתנהלות עצמה בתוך המוסד אינה חוקית ומפלה, ונעשה שימוש בכיתות הבנות כדי לרווח את נוכחות הבנים”.

ראש המרכז לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר אילן, פרופ’ רות הלפרין-קדרי: “זה לא משהו פנימי בחברה החרדית; מדינת ישראל בגלוי ובאופן בוטה, לכאורה נותנת ידה על אפליה בוטה וברורה, ואומרת: לבנים תינתן הגישה לחינוך ולבנות לא. זו הפרה בוטה של החוק לזכויות התלמיד ושל האמנה לזכויות הילד. אסור להפלות מטעמי מין וזהות מגדרית”.

נזכיר, כי בשיחה של יו”ר  ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקיימה  ביום ראשון – על הלימודים בתלמודי התורה במגזר החרדי, אמר גפני: “נבחנת האפשרות למציאת מתווה מוסכם של צמצום מספר הילדים בכיתות, ולימוד במרחבים גדולים ומרווחים בבתי הספר של ‘החינוך העצמאי’ ובבתי הספר של הבנות – שלא לומדים כעת, תוך כדי שמירה על הנחיות משרד הבריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות