רואים ‘בלפור’? ככה: החרדים של ערד הפגינו נגד הסתה והצתה • צפו

התושבים החרדים של ערד הפגינו הערב במחאה על ההסתה נגד הציבור החרדי - ועל שורת מקרי התנכלויות כלפי בעלי עסקים חרדים • המפגינים עמדו במרחק זה מזה  ועם מסיכות • ליצמן האשים: ההסתה של ראש העיר היא שגרמה להצתה - ועליו לשאת בכיסוי הנזק
יוסף גרינבוים
א' חשון התשפ"א / 19.10.2020 20:56

חרדים המתגוררים בעיר ערד, בעיקר מחסידות גור, הפגינו הערב (שני)  בעיר במחאה על ההסתה נגד הציבור החרדי ונגד שורת מקרי התנכלויות כלפי תושבים חרדים.

בניגוד למפגיני השמאל ב’בלפור’, המפגינים החרדים ניצבו במרחק זה מזה ועם מסכות, בדיוק בהתאם להנחיות.

הטריגר שהוביל להפקת ההפגנה היה הצתת המרכז המסחרי החרדי והעלאתם באש של חנויות ועסקים בבעלות חרדית.

בקהילה החרדית בעיר ראו זאת בחומרה וטענו כי אלו תוצאות של הסתה מתמשכת בכל הארץ כלפי הציבור החרדי והשפעת היחס השלילי שהקהילה מקבלת מצד גורמי העירייה.

בעצרת נאמו רב הקהילה הרב מרדכי וולקוביץ,  שאמר כי הוא מכהן ברבנות כ-40 שנה ומעולם לא היו בעיר מקרי הסתה והצקה “עד ההנהגה העירונית הנוכחית”.

משגיח ישיבת ‘לב שמחה’, הרב אברהם אברמוביץ, הדגיש את החיים השלווים המשותפים בין חרדים לחילונים בערד, וציין כי ישנם גורמים שונים שמערערים על הלגיטימיות של הנוכחות החרדית בעיר, ו”על הזכות שלנו לגור כאן ולעבוד ולפרנס את משפחותינו”.

ח”כ יעקב ליצמן תקף את ראש העיר, ואמר כי ההסתה שלו היא שגרמה להצתה וכי עליו לשאת בכיסוי הנזק.

ליצמן ציין, כי יבחן אפשרות לתשלום פיצויים לנפגעי איבה.

מזכ”ל אגודת ישראל,  חנוך זייברט, אמר כי זכותו של כל יהודי לגור בכל מקום בארץ ישראל. “אני עצמי גרתי פה בעיר בעבר ותמיד קיבלו אותנו בברכה”.

הנואמים ציינו כי ההפגנה אינה נגד תושבי העיר, אלא מחאה נגד הסתה שהובילה להצתה, והצהרה כי הקהילה החרדית בעיר מעוניינת בחיים שלווים ורגועים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק שאת המכולת שרף נער שעבד שם ולא קיבל את מלוא שכרו - לא הסתה, רק רמאות של מעסיק
    29/10/2020 23:37
    ערד
  1. הילד ששרף את המכולת פשע, אבל גם בעל המכולת שהעסיק אותו ולא שילם לו את כל מה שהיה צריך לשלם הוא פושע, מלין שכר וגזלן.
    חסידי גור בערד שכחו את התנהגותם בעבר, שלטי מכירה פיקטיביים כדי להוריד נכס של דירות בעיר, שלטים של כפייה דתית ואסור לשכוח שזרקו לחצר בית של אחד התושבים צמיג בוער. שנתיים היה כאן שוב שקט ואז שוב התחלתם להשתולל. בושה לגור.