גמזו מבקש: להסיר הסגר ממודיעין עלית, ביתר, רכסים ומטסדורף

ציוני 'הרמזור' השתפרו ברכסים, מודיעין עלית, ביתר ושכונת מטסדורף בירושלים - והן כבר לא אדומות • במשרד הבריאות יבקשו בינתיים להסיר את הסגר רק מעל רכסים 'הצהובה' • שרים בקבינט הקורונה: חשש שנתוני התחלואה בערים האדומות לא אמינים עקב הירידה הדרמטית בבדיקות
תמי גיל
א' חשון התשפ"א / 19.10.2020 18:22

לאור נתוני התחלואה של הערים האדומות ביממה האחרונה:  פרופ’ רוני גמזו, מנהל ‘מגן ישראל’ מבקש לקיים דיון בוועדת השרים לאזורים מוגבלים, על מנת להסיר את הסגר על הערים רכסים, מודיעין עלית, ביתר עלית וכן על שכונת מטסדורף בירושלים – שציוני ‘הרמזור’ בהם השתפרו.

לפי גמזו, “על פי הקריטריונים שהובילו לסגר וכתר באותם ערים, ניתן לאפשר הקלות נדרשות, אף על פי שיש חשש מתחלואה חבויה על פי שיעור בדיקות חיוביות וכמות הבדיקות”.

לדבריו, “דווקא בשל זה יש חשיבות עליונה להמשיך להקפיד על ההנחיות וההגבלות ובעיקר למנוע פתיחת מערכת החינוך ללא אישור, ולהמשיך להיבדק”.

הוא הדגיש: “כידוע, הגיל הצעיר מהווה גורם מרכזי בהפצת המחלה לגיל המבוגר ולתחלואה קשה. אי הקפדה בכל עיר תגרור לממדי תחלואה שיחזירו אותם לאדום”.

לפי משרד הבריאות, ועדת השרים לאזורים מוגבלים תדון עוד הלילה רק בהסרת הסגר על רכסים, שהפכה ליישוב צהוב-כתום,  ומחר – עם קבלת נתוני הבוקר, על יתר הערים.

אם המלצתו של פרופ’ גמזו תתקבל, רק שתי ערים בישראל יישארו תחת כתר: בני ברק ואלעד, ולצדן שלוש שכונות בירושלים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, שרים בממשלה מבקשים ממשרד הבריאות הבהרות בנוגע לנתונים המראים ירידה משמעותית בכמות הבדיקות בערים אדומות.

לפי הדיווח, בשובע האחרון חלה ירידה של כ-30% במספר הבדיקות בערים אדומות.

ניתוח נתונים של משרד הבריאות מעלה כי בשורה של ערים אדומות ירד שיעור הבדיקות בצורה משמעותית אף ביחס לירידה הכללית במספר הבדיקות.

כך לדוגמא, ירד מספר הבדיקות בבני ברק מכ-12,374 לפני שבוע לכ-8,420 בדיקות. בביתר עילית ירד מספר הבדיקות מכ-2,490 לכ-1,700 בדיקות. ירידה דומה נרשמה בערים נוספות כמו אלעד ובית שמש וכן ביישובים קטנים יותר.

לשם השוואה, באוכלוסיה הכללית ירד מספר הבדיקות בכ-6%, ובחברה הערבית בכ-9%.

ראש מערך החדשנות בכללית וראש קבינט המומחים של תכנית “מגן ישראל”, פרופ’ רן בליצר, אמר היום ברשת ב כי נתוני התחלואה העדכניים לא משקפים נכונה את נתוני התחלואה ביישובים האדומים – וכי יש לגלות זהירות בהתייחסות לנתונים מכיוון שהירידה הנשקפת מהן נראית מוגזמת ומהירה מדי.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות