סאיב עריקאת במצב קריטי • קלמן ליבסקינד: אשפוזו בהדסה – מטורף

החמרה נוספת במצבו של בכיר הרש"פ שחלה בקורונה • בשל מצוקה נשימתית וזיהום חיידקי, הוא הונשם והורדם • העיתונאי קלמן ליבסקינד מזכיר הבוקר את מה שכתב בטורו לפני 3 שנים - ונכון גם היום: מי שמזמין אלינו אויבים כמו סאיב עריקאת הוא מטורף
חיים טוויל
א' חשון התשפ"א / 19.10.2020 10:20

מצבו הבריאותי של סאיב עריקאת, בכיר הרשות הפלשתינית שנדבק בנגיף הקורונה לפני כשבוע ואושפז אתמול  לטיפול בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ בירושלים, הידרדר הבוקר (שני), ומצבו מוגדר קריטי.

בשל מצוקה נשימתית, עריקאת הונשם והורדם.

“מר עריקאת מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה בהיותו מושתל ריאות עם דיכוי של המערכת החיסונית ועם זיהום חיידקי, בנוסף לקורונה”, נמסר בהודעה מבית החולים.

“הדסה, עם רופאיה המקצועיים הבכירים ביותר, נמצאת בקשר רפואי בינלאומי לגבי מדיניות הטיפול בחולה מורכב כזה. הדסה תמשיך לעדכן את משפחתו כמקובל באשר למצבו, ותעדכן את הרשות הפלשתינית בהיותו בכיר שם”.

ההחלטה לאשפז את עריקאת בישראל עוררה תגובות קשות בישראל, בין היתר מצד משפחותיהם של חללי טרור שהתקשו לשכוח את תמיכתו לאורך השנים של עריקאת במחבלים רוצחי ישראלים.

העיתונאי קלמן ליבסקינד מ’מעריב’ תקף את ההחלטה לאפשר, ולא בפעם הראשונה, מתן טיפול רפואי לבכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת בבית חולים בישראל.

ליבסקינד מזכיר את שכתב לפני שלוש שנים ביחס להחלטת ישראל לסייע לאותו עריקאת עצמו ולאפשר לו קבלת טיפול בבית חולים ישראלי, החלטה אותה הגדיר “צעד מטורף”.

“אי אפשר להבין את מי שמציע לכאלה שביומיום אחראים, במישרין או בעקיפין, לרצח יהודים – לקבל סיוע רפואי בארץ. מישהו למעלה צריך לעצור את זה, ויפה שעה אחת קודם”, כתב.

על עריקאת עצמו סיפר ליבסקינד: “הוא תומך בחרם על ישראל, כלומר על בית החולים שרופאיו אולי ישתילו לו ריאה. הוא שיגר בזמנו מכתב מחבק למתכנן רצח השר רחבעם זאבי, כינה אותו ‘אהובנו’ ופתח אותו ב’אני כותב אליך, אחי היקר, כדי להביע את הרגשות האמיצים ביותר של הסולידריות והאחווה’. הוא היה בורג חשוב בהפצת עלילת הדם שהאשימה את ישראל בביצוע טבח בג’נין במבצע חומת מגן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדינה?.
    19/10/2020 15:23
    ז'קי.
  1. מדינה דלכלא.
    טירוף מדינה שלא יודעת להתנהל .

  2. מזעזע
    19/10/2020 18:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. שיתפגר