אדלשטיין מאיים על הת”תים: “צפו לקנסות כבדים, שלילת רישיון וכסף”

שר הבריאות יולי אדלשטיין בהצהרה לתקשורת באוניברסיטת אריאל: "אף אחד לא נתן אישור לפתוח מוסד חינוכי מעל גיל 6. מי שעושה זאת חשוף לקנסות כבדים" • האלוף במיל' רוני נומה: "מוסדות ועמותות שיפרו את הנחיות ויפעלו בניגוד לחוק מסתכנים בהליך מנהלי או פלילי"
אריה ריבקינד
ל' תשרי התשפ"א / 18.10.2020 18:52

על רקע פתיחת הת”תים בערים החרדיות: שר הבריאות יולי אדלשטיין מחריף הערב (ראשון) את הטון מול הציבור החרדי, ומבטיח להטיל קנסות על מוסדות חינוך שייפתחו, בניגוד להנחיות הממשלה.

במהלך תדרוך מאוניברסיטת אריאל בשומרון אמר אדלשטיין לכתבים: ”אף אחד לא נתן אישור לפתוח מוסד חינוכי מעל גיל 6. נטיל קנסות גבוהים על מי שפותח את מוסדות החינוך בניגוד להנחיות, ואולי גם נשלול רישיון ותקציב מהמוסד”.

הוא הוסיף: ”אם ניזהר ונשמור על הכללים הבסיסיים נוכל להיכנס לחורף עם מספרי תחלואה נמוכים. כשמישהו עושה משהו לא בסדר הוא מסכן את עצמו, אבל הוא לא צריך להיות דוגמה לאחרים”.

גם הדסק החרדי במשרד הבריאות,  בראשות אלוף (מיל׳) רוני נומה הודיע: “לבקשת ראשי הרשויות ובתיאום מלא עמם הותרה פתיחת גני ילדים לגילאי 0-6 לבקשתם של ראשי הרשויות.

“יחד עם זאת, על אף הירידה ברמת התחלואה, חשוב להבהיר באופן חד משמעי כי חל איסור מוחלט לפתוח תלמודי-תורה או כל מוסד חינוכי המיועד לילדים שמעל גיל 6, שלא בתנאי פנימיה, בהתאם למתווה שנקבע בתקנות.

“מוסדות ועמותות שיפרו את הנחיות ויפעלו בניגוד לחוק מסתכנים בהליך מנהלי או פלילי וכן בשלילת רשיון וביטול תקציבים במקרים המתאימים”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103fm על אכיפת סגר קורונה, והתייחס להתמודדות עם ההפרות בציבור החרדי.

ליברמן הסביר כיצד יש להעניש את תלמודי התורה שפתחו היום בניגוד להנחיות: “לא צריך להיכנס עם הטנקים לתוך מאה שערים, מה שצריך לעשות זה סך הכול לשלול את התקציבים של אותם תלמודי תורה וישיבות שנפתחו בניגוד לכל ההנחיות וההוראות, זה הכול. אפשר להשיג את הרשימה הזאת תוך כמה שעות”.

הוא הוסיף: “נתניהו מוכר לחרדים את כל המדינה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות