האבא קיים ה’מצווה טאנץ’ עם גרטל שהשתלשל ממחלקת קורונה • צפו

בעוד האבא בן ה-56, חסיד גור מערד, מטופל במחלקת קורונה ב'הדסה', כשהוא במצב קשה, בנו בן ה-20 התחתן עם כלתו בחופה שהועמדה מול חלון המחלקה - כדי שהאבא יהיה נוכח ברגע החשוב והמרגש בחייו • לאחר החופה אף קיים את ה'מצווה טאנץ' באמצעות גרטל שהשתלשל מחדרו
אבי כץ
ל' תשרי התשפ"א / 18.10.2020 18:38

עין לא נותרה יבשה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים:  אביו של חתן בן 20 מאושפז במצב קשה, לאחר שחלה בנגיף קורונה, אבל החתן והכלה סירבו להעמיד את החופה בלעדיו.

המשפחה, המשתייכת לחסידות גור, פנתה השבוע לארגון ‘יד אברהם’, הפועל רבות בשיתוף פעולה עם המרכז הרפואי הדסה, ובפיהם בקשה מיוחדת: לאפשר לחתן והכלה להינשא תחת חלונו של האב, המאושפז בבית החולים כבר מסוף ספטמבר במצב קשה.

שמעון בראון ובנו חזקי בראון, מנהלי הארגון, חברו להנהלת הדסה – שמצידה מייד הביעה נכונות לארגן את האירוע אשר לנוכח מצבו הקשה של האב הפך למשימה של ממש.

‘מצווה טאנץ’ מהחלון. צילום: באדיבות המצלם

וכך, מיקמו את החופה על גג אחד הבניינים, מתחת לחלון חדרו בבניין בו ממוקמת מחלקת הקורונה, והאב זכה להשתתף בחופת בנו, שהתקיימה לפי כל ההנחיות.

האב השקיף מחלון חדרו והשתתף ברגעים המרגשים, ולאחר החופה אף קיים את מנהג ה’מצווה טאנץ’ באמצעות גרטל שהשתלשל מחדרו בבנין לגג בו נערכה החופה.

וידאו: דוברות הדסה

נועה רגונס, האחות הראשית במחלקת האשפוז 5 ג׳ לחולי קורונה: “מדובר במשפחה מערד אשר בקשתה נגעה ללב של כולנו. הם רק רצו שאב המשפחה, חולה קורונה בן 56 שמאושפז אצלנו במצב קשה וסובל ממצוקה נשימתית, יוכל להיות לחלק מן היום הכל כך מרגש.

ההנהלה מייד נרתמה והוסבר למשפחה כי ישנה הגבלה על כמות המשתתפים כנהוג על פי נהלי משרד הבריאות וחובת עטיית מסכות, דבר שהתקבל מייד בהבנה מלאה ואף נשמר לאורך כל האירוע.

כל צוותי הדסה, החל בגורמי הבטחון, התפעול, התקשורת והבינוי וצוות המחלקה החלו במבצע להרמת האירוע. כשאיתרנו רחבה שאליה האבא יוכל לצפות הישר ממיטתו במחלקה, היה ברור שזה המקום להקמת החופה.

צילום: אבי חיון

“ארגון ‘יד אברהם’ והצוותים שלנו פעלו במהירות כדי לאפשר את קיום החתונה מהרגע להרגע והיום בצהריים דמענו כולנו כשהחתן נופף לאביו בהתרגשות מן הרחבה.

האב היה נוכח בחופה מרחוק, צפה ממיטתו כשלידו צוות המחלקה ומתנדבי ארגון ‘יד אברהם’ ששימחו אותו. הוא שמע את הברכות, והמשפחה המצומצמת זכתה לרגעים מאוד מיוחדים ומרגשים. אף עין לא נותרה יבשה כשהמשפחה שלחה במיקרופון ברכות להחלמתו של אביהם”.

במהלך הארוע נכחו, כאמור בני המשפחה המצומצמת בלבד, כאשר כל אנשי הדסה צפו מרחוק מחלונות המשרדים והמחלקות והריעו במחיאות כפיים.

הזמר מנדי וויס שר.

צפו. 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות