ישראל תציל את הבכיר הפלסטיני שחלה בקורונה ואושפז בהדסה?

מצבו של בכיר הרשות הפלסטינית, ד"ר סאיב עריקאת בן ה-65, שחלה בקורונה הידרדר היום - והוא הועבר מביתו ביריחו לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים • עריקאת, שכתב לפני 10 שנים מכתב שבח למחבל שתכנן את הרצח של השר רחבעם זאבי הי"ד, סובל מחום גבוה וקשיי נשימה
חרדים 10
ל' תשרי התשפ"א / 18.10.2020 15:55

מצבו של בכיר הרשות הפלסטינית ד”ר סאיב עריקאת בן ה-65, שחלה בקורונה, הידרדר היום (ראשון) – והוא הועבר לטיפול ב’הדסה עין כרם’,  לאחר שברשות הפלסטינית הגישו בקשה לישראל.

ישראל נענתה לבקשה ותנסה להציל את חייו.

צוותי מגן דוד אדום באבטחה מלאה של כוחות צה”ל הגיעו ליריחו כדי לפנות אותו. בשבוע שעבר דחה עריקאת הצעה להטיסו לטיפול בעמאן.

עריקאת נמצא בקבוצת סיכון, מאחר ששחלה בעבר במחלת פיברוזיס ריאתי ואף עבר בארצות הברית השתלת ריאות בשנת 2017.

לפי דיווח בחדשות 12, הרופאים האמריקנים שהשגיחו על סאיב עריקאת בשלט רחוק, בעזרת בתו אמל – רופאת עיניים במקצועה, הורו להעבירו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הוא סובל מחום גבוה וקשיי נשימה בשתי ריאותיו.

עריקאת הוא שונא ישראל. בחודש נובמבר 2010 כתב עריקאת מכתב שבח לאחמד סעדת מתכנן רצח השר רחבעם זאבי שביום שלישי תתקיים אזכרה ממלכתית לזכרו.

“אני כותב אליך אחי היקר כדי להביע את הרגשות האמיצים ביותר של הסולידריות והאחווה… הכיבוש מנהל מדיניות של הבסה והשפלה כלפיכם (האסירים) דרך ביטול ההישגים שלכם. הפגנתם עמידה איתנה שהייתה לאגדה שבה נפלו שהידים רבים”.

לאחר ששיבח את סעדאת, כתב לו ראש צוות המשא ומתן: “אהובנו, החושך של הכלא יבוא לקיצו אנו מאמינים שניפגש בקרוב ונחגוג את הניצחון ואת השחרור והחופש, לכל האסירים והאסירות”.

בדצמבר 2015 ערך ביקור ניחום אבלים אצל משפחתו של מחבל שביצע פיגוע ירי נגד כוחות צה”ל והשתייך למודיעין הכללי הפלסטיני.

עריקאת הוא מי שאחראי במשך שנים על המו”מ עם ישראל, עוד מימי ‘ועידת מדריד’ ב-1991. הוא היה ממקורביו של ערפאת ובמשך שנים רבות נפגש עם נציגים שונים של ממשלות ישראל וייצג את הרשות בוועידות בין-לאומיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות