סמוטריץ’ מטריל: מעלה להצבעה חוזרת את ועדת החקירה לשופטים

אריה ריבקינד
|
ל' תשרי התשפ"א / 18.10.2020 11:19
יו”ר האיחוד הלאומי הודיע כי הוא מעלה ביום רביעי שוב להצבעה את הצעתו להקמת עדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ניגודי העניינים במערכת המשפט • “אחיי ואחיותיי בליכוד ובמפלגות החרדיות, לציבור נמאס מתגובות נזעמות, הגיע זמן למעשים”

ח”כ בצלאל סמוטריץ יעלה ביום רביעי השבוע פעם נוספת להצבעה את ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, לבחינת ניגודי העניינים במערכת המשפט.

ההצעה המחודשת הוגשה על רקע הקלטות אביחי מנדלבליט – שחשפו בשבוע שעבר עמית סגל וגיא פלג בחדשות 12 – בהן נשמע היועמ”ש מתלונן כי פרקליט המדינה דאז שי ניצן, “מחזיק אותו בגרון”.

ההקלטות מצטרפות לפרסומים קודמים על ניגודי עניינים בהן מצוי היועץ, ועל ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון.

בהצעה הסביר סמוטריץ: “כצעד ראשון נדרשת הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את ניגודי העניינים האמורים, את שרשיהם והשלכותיהם, ותמליץ לכנסת על צעדי התיקון והרפורמות הנדרשות בכדי למנוע הישנות מקרים אלה בעתיד, לוודא את תקינות פעילותה של מערכת המשפט ולחזק את הדמוקרטיה הישראלית. משכך אבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעה להקמת ועדת החקירה פרלמנטרית בנושא”.

מטעמו של ח”כ סמוטריץ’ נמסר: “והרי לכם מקבץ תגובות לחשיפת הקלטות מנדלבליט: בליכוד הגיבו בחריפות על דברי מנדלבליט נגד שי ניצן וחברי כנסת מהם קראו למנדלבליט להתפטר. יו”ר הכנסת קרא ל’בדיקה מקיפה של חוליי המערכת’, ומיקי זוהר תהה ‘למי בדיוק קראתם ארגון פשיעה?!’

“אחיי ואחיותיי בליכוד ובמפלגות החרדיות, לציבור נמאס מתגובות נזעמות, הגיע זמן למעשים. ביום רביעי מצביעים בעד ועדת בדיקה לתחלואי המערכת, מי שלא יצטרף הוא פשוט לא ימין”.