למרות האיסור: ת”תים בערים החרדיות נפתחו ללימודים

למרות ההנחיות האוסרות פתיחת מוסדות חינוך לילדי כיתה א' ומעלה: תלמודי תורה נפתחו הבוקר בערים חרדיות • הוראת מרן הגר"ח קניבסקי לפתוח את תלמודי התורה לא מופיעה ביומונים החרדיים • המשטרה: "האכיפה מתבצעת מול האחראים מנהלי מוסדות החינוך ולא מול הילדים"
יוסף גרינבוים
ל' תשרי התשפ"א / 18.10.2020 10:44

שורה של הפרות הנחיות סגר הקורונה תועדה הבוקר (ראשון) בערים חרדיות –  בהן נפתחו תלמודי התורה, למרות האיסור הגורף בחוק.

הלימודים במוסדות החרדיים נפתחו בגילים הגדולים, למרות שעל פי החלטת הממשלה, אושרה עד כה רק פתיחת הגנים בגילי 6-0.

הלימודים מתקיימים בערים ירושלים, מודיעין עילית, ביתר עילית ורכסים.

בעיר ביתר עילית תועדה הבוקר פתיחה של תלמודי התורה ‘מעשי חייא’ ו’אורחות חיים’, במודיעין עילית תועדה פתיחת תלמודי התורה ‘נתיבות התורה’ ו’אהלי ספר’. בבני ברק תועדו הפרות בת”ת ‘תשב”ר’, ובירושלים בת”ת ‘חכמת שלמה’.

ביומונים החרדיים לא פורסמה הבוקר הוראת מרן הגר”ח קנייבסקי לפתוח את תלמודי התורה, זאת משום שהוראתו הייתה פרטנית למנהלי מוסדות ששאלו את פיו, ועברה מפה לאוזן.

מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין אמר כי אינו מתערב בשאלת פתיחת הת”תים. מביתו נמסר כי אין הוראה רשמית לציבור, וכי מאחר והגר”ח קיניבסקי הורה – הוא לא מורה אחרת.

כחלק מההיערכות להקלת במגבלות הסגר בחלקים רבים ברחבי הארץ, מאות שוטרים נפרסו הבוקר בבני ברק שנחשבת עיר אדומה.

במשטרה פנו  כבר אתמול לעיריית בני ברק, בניסיון להשיג שיתוף פעולה, אולם מבינים כי דברי הגר”ח קנייבסקי חזקים מכל החלטה של העירייה.

בכל מקרה, במשטרה לא מעוניינים בתמונות של אלימות מול ילדים ובחורי ישיבות, ולכן רוב הפעילות מתבצעת  מול המנהלים של תלמודי התורה בתקווה לשיתוף פעולה.

מהמהשטרה נמסר: “האכיפה מתבצעת מול האחראים מנהלי מוסדות החינוך וכמובן לא מול הילדים. אנו תקווה שההיגיון, האחריות והדאגה של המחנכים וההורים לבריאות הילדים יעזרו. יש בזה אבסורד שהמשטרה צריכה לדאוג לבריאות ילדים במוסדות חינוך ולא ההורים והמחנכים. מצופה ממשרדי ממשלה רלוונטיים לסייע בנושא. אין תחליף בנושא שמירת ילדים. ישנה אחריות ישירה של הורים, מנהלי מוסדות חינוך ויתר הגורמים האמונים על שלומם, בטיחותם ובריאותם של קטינים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות