גפני קורא להדיח את גמזו: רוצה להכניס החרדים לסגר!

לאור הירידה בתחלואה בערים האדומות: פרופ' גמזו ימליץ להגביל את משך הסגר עד יום ד' בחצות, מתוך הערכה שאז לא יהיו יותר ערים אדומות • יו"ר 'דגל' במתקפה הפרויקטור: "כל המאמצים שהורידו מספר החולים בערים ובשכונות החרדיות הביאו אותו לעשות תרגילים מספריים באישון ליל"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשפ"א / 16.10.2020 11:58

יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, תוקף הבוקר (שישי) את הממונה על המאבק בקורונה, פרופ’ רוני גמזו – זמן קצר לפני שוועדת השרים מתכנסת, כדי לדון בהמשך הצעדים שיש לנקוט במאבק נגד נגיף הקורונה בערים ה’אדומות’ – וקורא להדיחו.

“אצל רוני גמזו לא קובע מספר החולים, קובע רק אם מדובר בחרדים”, אמר גפני. “כל המאמצים שנעשו והורידו את מספר החולים בערים החרדיות ובשכונות החרדיות בירושלים הביאו אותו לעשות תרגילים מספריים באישון ליל, כדי להכניס את החרדים לסגר”.

גפני היה נחרץ: “אני קורא לראש הממשלה להפסיק את הפעילות של האיש הזה לאלתר!”

הוא  הוסיף: “כולנו שמחים על הירידה בתחלואה, וקוראים לכולם לשמור על ההנחיות בהקפדה. אבל אסור לנצל את זה כדי לפגוע בציבורים גדולים שנאבקים זמן רב כדי להוריד את מספר הנדבקים וברוך השם מצליחים בכך”.

לקראת כינוס ועדת השרים השעה 14:00, נערך דיון מקדים במשרד הבריאות, במהלכו דנו האם להטיל סגר מלא על הערים האדומות – או להסתפק בהגבלות חלקיות בלבד.

לפי דיווח בחדשות 12, השאלה עלתה לדיון במהלך הערכת מצב שמנהל פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו עם בכירי משרד הבריאות.

במהלך הדיון הוצגו בפני הנוכחים הנתונים המעודכנים, שמצביעים על ירידה בתחלואה בערים האדומות – ועלתה ההתלבטות: האם להטיל סגר מלא שכולל גם את איסור המסחר והצבת מחסומים בכניסות וביציאות לאותם היישובים – או רק להגביל בהם התקהלויות בלבד, ללא מחסומים, ולאפשר פעילות כלכלית ברמה מסוימת.

דוברת ‘מגן ישראל’ מסרה, כי לאור מגמת הירידה בנתוני התחלואה בערים האדומות בוהקות המליץ פרופ’ גמזו, לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע, להוריד את הערים בית שמש וקרית מלאכי וכן מספר שכונות בירושלים מהרשימה של הערים עם תחלואה גבוהה – בהם ימשך הסגר.

כמו כן ימליץ פרופ’ גמזו להגביל את משך הסגר עד יום ד’ בחצות, מתוך הערכה שאם המגמה תימשך – לא יהיו, כנראה, ערים אדומות בישראל.

הרשימה הסופית של היישובים האדומים שעולה לוועדת שרים: בני ברק (מציר ז’בוטינסקי דרומה), אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית, רכסים וירושלים (4 שכונות – רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה, קריית מטרסדורף).

מהנתונים עולה, כי ישנה ירידה במספר המאומתים בערים החרדיות בשבעת הימים האחרונים: אלעד – ירידה מכ-25% ל-17%. ביתר עילית – מ-24% לכ-15%. בני ברק – מ-25% לכ-13.6%. מודיעין עילית – מכ-22% לכ-11%, וכפר חב”ד כעת 10%.

חישוב הערים האדומות מתבצע בהתאם לציוני תוכנית הרמזור: מציון 8 ומעלה, במשך חמישה ימים ברצף לפחות ומספר חולים מאומתים של חצי אחוז מכלל המאומתים החדשים.

הבוקר התקיים שימוע של העיר ירושלים מול משרד הבריאות על הסגר המסתמן. ראש העיר משה ליאון הציג עמדה נחרצת נגד הסגר והביא נתונים ומומחים שתומכים בעמדתו.

בעקבות עמדת ראש העיר והנתונים שהציג על ההצלחה במלחמה בבלימת התחלואה, מסתמן שמשרד הבריאות יקל בצורה דרמטית את הסגר המסתמן ונשקלת אופציה לבטל אותו ברוב רחבי העיר.

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת הודיע כי היום אין יישוב ערבי ברשימת היישובים האדומים.

”אחריות, מאמץ רב מערכתי והיענות ציבורית להנחיות”, הסביר טיבי את ההצלחה. ”חייבים להמשיך כדי שאף יישוב לא ערבי ולא יהודי יישאר אדום”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חכים חרדים תתעוררו!!!!
    16/10/2020 12:32
    חרדי!
  1. תלחמו בשבילנו
    אחרת בבחירות תחפשו אותנו
    הציבור לא מטומטם
    אתם יכול להשפיע 16 חכים זה מספיק לעשות הרבה

  2. גפני - גמזו צודק לחלוטין !
    16/10/2020 21:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חובה להכניס את כל הערים האדומות לסגר ללא שום התחשבות מי האוכלוסיות שגרות בהן. ועוד דבר – אותך לא צריך בכלל לשאול. כן יש מקום לקרוא לנציגי החרדים ע”מ לתאם את הסגר אבל צריך להיות ברור – הסגר לא ניתן למיקוח ופושדע מי שנוהג אחרת.