‘לא נפל סתם מהשמיים’: הסכם השלום עם האמירויות אושר בכנסת

נתניהו: "אני לא יכול לספר לכם על כל הפגישות, על כל הטיסות ברחבי המזרח התיכון" • "אסור לנו ללכת אחורה לרעיונות החזרה לקווי 67, הצפת המדינה בפליטים וחלוקת ירושלים"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשפ"א / 16.10.2020 00:57

לאחר דיון ממושך אישרה הערב (חמישי) מליאת הכנסת את הסכם השלום עם איחוד האמירויות: 80 חברי כנסת תמכו באישור ההסכם לעומת 13 שהתנגדו לו – חברי הרשימה המשותפת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם את הדיון לפני ההצבעה ואמר: “אני מברך על הדיון שהתקיים פה, אני מודה לכל חברי הכנסת שמצביעים בעד ההסכם ואני רוצה לקוות שבעתיד הלא רחוק תהיה לנו עוד הזדמנות להצביע בעד הסכמי שלום נוספים עם מדינות ערב.

“השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמיים, הוא תוצאה של משנה סדרה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים. ממשלות ישראל בהנהגתי מטפחות את עוצמתה של ישראל בכל התחומים. העוצמה הזו אכן קירבה אלינו מדינות רבות בעולם ובכלל זה גם מדינות ערביות ומוסלמיות שעומדות איתנו בחזית אחת נגד הסכנה של איראן וגרורותיה.

“אני לא יכול לספר לכם על כל הפגישות, על כל הטיסות ברחבי המזרח התיכון אבל הינה אני מוסר לכם פיסת אינפורמציה. היה לנו קיטוע, הקפאת יחסים עם אחת המדינות החשובות באזור, או רק קשר טכני, אבל זה השתנה ביום אחד, וזה היה כשעבדכם הלך לנאום בקונגרס וקיבלתי מסרים שאם אתה מתייצב בכזו עוצמה נגד איראן אנחנו מוכנים להתייצב איתך.

“העובדה שהם הבינו שממשלות ישראל תחת הנהגתי מתנגדות בתקיפות לאיראן ולניסיון שלה לייצא את המהפכה לגבולנו ולגבולות אחרים.

“השלום הזה איננו מבוסס רק על הדיפת אויבים משותפים, זהו תנאי הכרחי אבל לא מספיק. זהו גם שלום חם שמתבצע בן העמים. אנחנו כבר רואים את פירות השלום והם ילכו ויתרחבו.

“הקשרים שאנו מקדמים עם העולם הערבי שוברים את הוטו הפלשתיני על השגת שלום במזרח התיכון. במשך זמן רב מידי הסרבנות הפלשתינית בלמה התקרבות בין ישראל למדינות ערב. אני דבק במדיניות אחרת שהופכת את הסדר הישן. הסדר החדש אומר לא להמתין עד שהפלשתינים יתרצו אלא להתקדם, וכשהפלשתינים ישנו את השקפתם, לקדם הסכם שלום גם איתם.

“אסור לנו ללכת אחורה לרעיונות החזרה לקווי 67, הצפת המדינה בפליטים וחלוקת ירושלים. אם מישהו אצלנו או בקהילה הבין לאומית יחזור ויעורר בפלסטינים שאיפות לא מציאותיות כמו אלו שהזכרתי, ההתקדמות במזרח התיכון תיעצר בחקירה חריקת בלמים. זה יוביל למבוי סתום לחוסר יציבות להידרדרות, זה לא יוביל לשלום אמת.

“ישראל בראשותי תמשיך לפעול להרחבת השלום אני מאמין שמדינות נוספות יתווספו בעזרת השם ויחד נעשה ונצליח.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות