הזיג-זג של ח”כ יענקל ליצמן: בינתיים לא יתמנה לסגן שר

אריה ריבקינד
|
כ"ז תשרי התשפ"א / 15.10.2020 16:07
איציק כהן מש”ס כבר התמנה אתמול לשר השיכון, במסגרת המתווה שהיה אמור להוביל את יענקל ליצמן אל כס סגן השר במעמד של שר – אבל בחצר גור עצרו היום את המהלך • האם הדרמה הזו מתרחשת בגלל האווירה הציבורית נגד הממשלה והמשטרה או בשל ההמתנה לפרקליטות?

הזיגזג של גור: ח”כ יעקב ליצמן, שפרש לפני חודש מתפקידו כשר הבינוי והשיכון, במחאה על ההחלטה להגביל את תפילות ‘הימים הנוראים’ והטלת הסגר הכללי בתקופת החגים – לא צפוי להתמנות, בשלב זה, לסגן שר במשרד השיכון.

זאת, למרות שבישל מהלך שהיה אמור להוביל אותו אל כס סגן שר במעמד של שר.

המתווה שהוביל למינוי כבר יצא לדרך, לאחר שאתמול אישרה הכנסת את מינויו של איציק כהן מש”ס לשר במשרד האוצר תחת השר ישראל כץ ולשר השיכון.

אולם, בהנהגת חסידות גור הוחלט היום (חמישי) כי לפי שעה המינוי לא ייצא אל הפועל.

מי שיוביל את המשרד בהיעדרו הוא מוטי בבצ’יק, יועצו של ליצמן.

כבר בתחילת השבוע דיווח יוסי אליטוב, העורך הראשי של ‘משפחה’, כי “מי שציפה לראות את ליצמן מתמנה השבוע לסגן שר שיכון, עשוי להתאכזב.  אז נכון שאיציק כהן מונה היום על הנייר לשר השיכון, כדי לפנות את סגנות השר לליצמן. מסתבר שבחצר גור שמו ברקס למהלך וממש לא ממהרים להתקדם במינוי סגן השר”.

אולם, בסביבתו של ליצמן הכחישו את הדיווח, ועד היום בצהרים אף התעקשו כי המינוי ייצא לדרך ביום ראשון הקרוב.

בעוד גורמים בגור טוענים, כי הסיבה לעיכוב הדרמטי במינוי נעוצה באווירה הציבורית ברחוב החרדי נגד התנהלות הממשלה והמשטרה בכל הקשור לקורונה והסגרים בערים ‘האדומות’, גורמים אחרים אומרים לחרדים 10, כי הסיבה האמיתית היא המתנה להחלטת הפרקליטות.

כזכור, ב’ידיעות אחרונות’ דווח לפני כשלושה שבועות, כי בפרקליטות המדינה מתכוונים להגיש אחרי החגים כתב אישום נגד ליצמן, בחשד כי פעל למנוע את הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה.

לפי המלצות המשטרה שפורסמו כבר לפני יותר משנה, בפרשת מלכה לייפר – בה ליצמן חשוד כי סייע למנוע את הסגרתה – יש תשתית להעמיד לדין אותו לדין בעבירות של מרמה, הפרת אמונים והדחת עד.

על פי החשד, ליצמן ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות, במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו.

כך הוא חשוד כי ניסה להשפיע באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות, אשר מונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של מלכה לייפר.

כמו כן, הומלץ להעמידו לדין בעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד בפרשה בה פעל, לפי החשד, כדי למנוע את סגירתה של מסעדה של מקורבו, בגלל ממצאי תברואה חמורים שגרמו לתחלואה של כמה אנשים.