200 בחופה, 40 בחתונה: המתווה החדש שדורשים הנציגים החרדים

בין הערים שיוצגו בקבינט כערים 'אדומות' עם תחלואה גבוהה: מודיעין עלית, בני ברק, אלעד רכסים וביתר עילית • בעקבות הירידה בתחלואה, החרדים דורשים: "חופות בהשתתפות 200, איש שיחולקו לקפסולות של 20"
אריה ריבקינד
כ"ז תשרי התשפ"א / 15.10.2020 12:46

לקראת כינוס קבינט הקורונה, הצפוי להתקיים בהמשך היום (חמישי), גיבשו הנציגים החרדים מתווה לקיום מה שהם מכנים ‘מעגל החיים היהודי’.

זאת, לאור ירידת התחלואה המתמשכת וההקלות שצפויות להתקבל בקרוב.

מדובר בהסדרת טקסי חתונה, ברית מילה, בר ובת מצווה והלוויית.

לפי ההצעה, בטקס חופה בחתונה – שיוגדר התקהלות בשטח פתוח –  ללא ישיבה וארוחה, תותר השתתפות של עד 200 איש בקפסולות מוגדרות של 20 אנשים לקפסולה, תוך שמירת מרחק של 4 מטרים בין הקפסולות.

בחתונה עצמה, באירועים הכוללים ישיבה ואכילה משותפת, תותר התקהלות מקסימלית של שתי קפסולות של 20 אנשים לקפסולה, במרחק של 4 מטרים בין הקפסולות.

כמו כן, הם דורשים החרגה של הכותל המערבי, בו ניתן יהיה לקיים תפילות של 2,000 איש, בקפסולות.

לקראת כינוס קבינט הקורונה  התפרסמה רשימת הערים האדומות שתוצג לחברי הקבינט במהלך השיבה, בה צפויות להתקבל החלטות חדשות על מתווה ההקלות בסגר, בשונה מיתר המדינה.

הערים שיוצגו לקבינט, תחת הגדרתן כ’אדומות’ ובעלות תחלואה גבוהה, הן: מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי ושכונות בעיר ירושלים.

מוקדם יותר היום, אמר הממונה על המאבק בקורונה, פרופ’ גמזו, בראיון לגל”צ: “עמדתי היא שבתחילת השבוע אפשר לעשות את הצעד הראשון של ההקלות, במגזר הפרטי ללא קהל וכל עניין הגיל הרך. אני חושב שאנחנו מגיעים ליעד הזה בשבוע הבא”.

בשעות הבוקר הודיע משרד הבריאות כי אתמול זוהו 1,994 נשאים חדשים.

נתון זה מעיד על האפקטיביות של הסגר מבחינת צמצום התחלואה, ועל כך שהמדינה הגיעה לשלב ההקלות הראשון שהיה מותנה, לפי משרד הבריאות, בהגעה ליעד של פחות מ-2,000 מאובחנים ליום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות