דם וצרחות: עימות אלים בפינוי חתונה חרדית בגבעת זאב • צפו

באחד מבתי גבעת זאב התקיימה הערב חתונה שחרגה, לפי המשטרה, מהגבלות חוקי הקורונה • במקום התפתח עימות אלים במיוחד, במהלכו נפצעו חלק מהמשתתפים • באחד הסרטונים נראה צעיר זב דם נסחב על ידי השוטרים • המשטרה: "חלק מהנוכחים תקפו את השוטרים" • ליצמן: "אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים, מדובר באיבוד עשתונות" • אריה דרעי: "אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית"
חיים טוויל
כ"ו תשרי התשפ"א / 14.10.2020 20:57

כוחות המשטרה הוזעקו הערב (רביעי) לבית בישוב גבעת זאב בו נערכה חתונה, בניגוד להגבלות הקורונה.

השוטרים שהגיעו למקום הבחינו, לדבריהם, בעשרות משתתפים וביקשו מהם לעזוב את המקום.

לטענת המשטרה, “חלק מהנוכחים החלו להתגודד סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד אחד נעצר לחקירה. בעל הבית שבו התקיים האירוע נקנס על סך 5000 ש”ח”.

עם זאת, משתתפי החתונה טענו כי המשטרה השתמשה באלימות קשה כלפיהם.

באחד הסרטונים שפורסם נראה צעיר זב דם נסחב על ידי השוטרים וכמה משתתפים העידו שהוא ספג מכות ואגרופים.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי  על פי עדויות, הפצוע שנראה בסרטון תקף שוטר שניגש לתת קנס לאימו, שאירגנה את האירוע לכאורה.

המעיר ואנשים נוספים שהיו בבית החלו לזרוק צלחות וכוסות לעבר השוטרים, אחד מהשוטרים ניסה להשתלט עליו והשניים החליקו על הרצפה ונחתכו מהשברים.

ח”כ יעקב ליצמן הגיב: “אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה.

“לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית.

“השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום”.

בנאומו במליאה פנה ח”כ יעקב טסלר לח”כים של ש”ס וקרא להם להביט בעיניים של הציבור שתמך בהם, לאחר שקיבלו מכות ואגרופים ונחשפו לאלימות קשה של  שוטרים.

“מה תענו להם??? אין שום הצדקה להיחשף למראות של חתן יוצא מהחופה עם דם על הפנים”, אמר הח”כ.

יו״ר ש”ס, השר אריה דרעי, הגיב על האירוע: ״ארוע מזעזע הערב בחתונה בגבעת זאב. אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. אפנה הערב לרה״מ נתניהו ואדרוש בדיקה יסודית לארוע החמור והפסקת האלימות המשטרתית הקשה”.

בהמשך הודיע דרעי: “שוחחתי כעת עם רה״מ נתניהו על הארוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. אמרתי לו כי מדובר בארוע חמור ביותר שבו שוטרים פורצים לבית עם רובים ופוצעים אנשים. דרשתי בדיקה יסודית על ידי גורם חיצוני. רה״מ הבטיח לבדוק את האירוע עוד הערב”.

בהמשך הודיעה לשכתו, כי דרעי שוחח הערב בשיחת ועידה עם ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, על הארוע הקשה בחתונה בגבעת זאב.
בתום השיחה, הודיע השר אוחנה לשר דרעי כי ימנה בודק חיצוני שיבדוק באופן יסודי את ארועי הערב.

השר דרעי: ״הארוע הערב חייב להיחקר והממצאים אמורים להתפרסם. אסור לעבור על כך בשתיקה״.

יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני: “מתברר שצדקנו! ביקשנו היום בכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה, שמתברר גם מהאירוע הערב שמדובר במשטרה אלימה, חסרת כל פרופורציה. אנחנו נצטרך לשקול ולהחליט על הצבעות שלא יהיו נוחות לקואליציה בנושאים שחשובים להם, אבל לא חשובים לעם ישראל”.

סגן ראש מועצת גבעת זאב, יצחק ברנר: “התנהגות המשטרה הערב בשכונתינו נותנת תחושה שאכיפת תקנות הקורונה פירושה אלימות ברוטלית עד זוב דם. אין ספק שאסור לערוך אירועים בניגוד להנחיות ושלא על פי הכללים, אבל מכאן ועד לתמונות הקשות שראינו הערב – המרחק גדול”.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה: “‏צפיתי בכאב רב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות. הן קשות ומצערות לציבור, וקשות ומצערות למשטרה. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק.

“לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו ברור , מה הם חשבו לעצמם
    14/10/2020 21:10
    Sas
  1. רק אם אתה שמאלני ומפגין נגד ביבי , אז מותר
    אחרת , אין מה לעשות , תחטוף מכות

  2. צריך להגיד תודה שהם לא ירו והרגו
    14/10/2020 21:27
    יהודי
  3. השאלה היא איפה החכים החרדים ממשיכים לשבת בקואליציה ואנחנו נרדפים כמו בשואה

  4. איפה ההגיון?
    15/10/2020 01:18
    לא מבין
  5. לא מצליח להבין איך המשטרה איבדה פרופורציה? מבין כל השוטרים לא היה אחד שינסה להרגיע? אחרי הכל זו חתונה…

  6. החתונה בגבעת זאב
    15/10/2020 02:53
    מוטי
  7. אני בחור חילוני הייתי בחתונה והמשפחה קיימה את הארוע על כל הכללים וההנחיות השוטרים משקרים ראיתי בעניין איך שהם מכים ללא חמלה את אח הכלה באגרופים ושבירת בקבוק שמן על ראשו
    וזאת רק בגלל השוטרת הדר שרצתה להתנקם באם הכלה לאחר שהורידה לה את הנייד מהיד

  8. מנותקים!!!!
    15/10/2020 10:31
    יעל
  9. לא, אני לא בעד אלימות
    אני כן חושבת שהמשפחה הייתה צריכה להוריד את הראש ולשמוע לשוטרים. סתם, כי זה יותר חכם.

    אבל המשטרה אלימה!!!
    אלימה – לא בגלל מי התחיל ומי המשיך….
    אלימה בגלל המהות, להכנס לחתונה, ולהרוס לחתן / כלה את החתונה – זו אלימות!
    לעצור אמא של חתן / כלה באמצע חתונה?!?!?! תגידו, השתגעתם? איזה לב יש לכם? של ברזל ? בן אנוש לא מסוגל להעלות על קצה דעתו התנהגות מנוולת שכזו. אז עכשיו עושים דיון מי אלים…..
    אתם אלימים, במהות! לבוא ולהרוס חתונה זו אלימות !
    עושים חתונה קטנה יחסית, לא באולם, לא עם מאות אנשים. המינימום שאפשר. תגידו יש אלטרנטיבה אחרת?
    חוץ מהאלטרנטיבה של: לא להתחתן?!?!
    ולא! אצלינו זו לא אלטרנטיבה!!!
    אני יודעת מה יענו לי המנותקים-האטומים… מי מעלה על דעתו לעשות חתונה עכשיו בקורונה…
    אז זהו שהניתוק שלכם גדול. גדול מאד .
    כי אצלינו זו לא אלטרנטיבה לא להתחתן. לא חיים יחד בלי חתונה!
    זוג שההחליט שרוצה להנשא מתחתן בפרק זמן קצוב, אין פה אלטרנטיבה.
    ובכלל הקורונה זה לא סיפור של שבוע-שבועיים, כבר 8 חודשים אנו בעיצומו של ארוע מתגלגל… ומי אמר מה יהיה עוד חודשיים מבחינת הקורונה? אז למתי לדחות? לעוד שנה? שנתיים?
    תגידו? אתם הזויים???
    זה שאצלכם חיים יחד ללא חתונה, אני לא נכנסת לחיים שלכם.
    אבל אל תכנסו לחיים שלנו!!
    זה החיים שלנו. נקודה.
    אין אלטרנטיבה.
    זוגות ימשיכו להתחתן.
    לא. הם לא יחכו שנה-שנתיים שלוש, עד שהקורונה תגמר והם יוכלו לעשות ארוע מפואר והמוני, הם יעשו את זה במינימום האפשרי. האפשרי.
    ואצלינו גם משפחה גרעינית אחים-אחיות של, דודים בלבד, ו5 חברים לכל אחד מבני הזוג. מגיעים למספר 60 -70. אתם מנותקים. אתם אטומים כלפינו. אתם יכולים לנקוט רק באלימות!!! כי לבוא ולהרוס חתונה – זה אלימות.
    לצפות שנגיד לכל הצעירים-צעירות, שרוצים למצוא את בן זיווגם, ולבנות את חייהם: עכשיו לא מתחתנים. תהיו נזירים למשך כמה שנים עד שהכל יגמר (ומי יודע מתי?), זה טמטום. זה אטימות. זה אלימות.
    המגזר כולו מוקיע אתכם, מנהיגים עלובי, מקבלי החלטות אטומים, ומשטרה בלי לב!!

  10. עימות אלים
    15/10/2020 16:33
    חני רימון
  11. אירוע שיצא מכלל פורפורציה. לאן הגענו? עצוב מאוד.בטוח שהיה ניתן להגיב באופן מתון יותר. מה קרה לכל עם ישראל אחים? מעניין שביישובים הדרוזיים מתקיימות חתונות המוניות ואף אחד לא פועל נגד זה.

  12. אלימות המשטרה
    15/10/2020 21:57
    אמין
  13. מי שמחרחר ראשון לריב, רובן, זה אילו שאל המדים, כי מלמדים אותם איך להרביץ, ורק דברים שליליים, ואז הם נהפכים לבעלי חיים אכזרים בשם צבועים שגם אם האריה פוגע בהם, אם ממשיכים לפגוע בו,ולהציק ללהקת האריות, זה כבר נהיה אמונתם, באינטליגנציה ובאינסטיג להיות אכזר, תוסיפו לזה סרטי אלימות ופשע שכולם ניכספים ורואים.. על תשכחו שלפני שנתיים תפסו שתי שוטרים שעשו שודים אם הנשקים שלהם וניתפסו… אנחנו צריכים את השוטרים למחבלים… לא בגלל שבתקופה האחרונה וגם בשנים האחרונות, שקט ברוך ה’ ממחבלים ומיפיגועים, אז אתם מוצאים את העצבים שלכם על יהודים לא בשביל זה אנחנו ההורים שלחנו אותכם, לשרות במדינה… שילמדו אותכם שמה קצת מוסר משלי שלמה המלך.. או פרקי אבות… זה יתחיל לעשות אותם בנאדם… אנחנו נותנים לכם כבוד, כשאתם עושים את העבודה מול מחבלים, אנחנו לא מחבלים…