הרבי מקרלין-סטולין: דווקא אצלנו זלזול. מה קרה לנו? איך הגענו לזה?

בשיחה מפתיעה, ששוגרה בהקלטה לחסידיו, הודעה הרבי מקרלין סטולין על החלמתו - ותקף את אותם שלא שומרים על ההנחיות: "לא יודע מי יכול לקחת אחריות שלא לשמור. הרי זה שולחן ערוך מפורש, שלא להזיק לאחרים ושלא להזיק לעצמו"
יוסף גרינבוים
כ"ו תשרי התשפ"א / 14.10.2020 20:24

לאחר שהחלים: האדמו”ר מקרלין-סטולין מסר הערב (רביעי) שיחה מפתיעה, ששוגרה בהקלטה לחסידיו, בה קרא להמשיך לשמור על הנחיות משרד הבריאות – ותקף את המזלזלים הנחיות משרד הבריאות.

“מפעים אותי שדווקא בציבור החרדי יש כזה זלזול בחיי הזולת. מה קרה לנו? איך הגענו לזה? למען ה’, אין להקל בשום דבר, בשום אופן וזה לא משחק ילדים, זה סכנת נפשות ומעיקר הדין”.

האדמו”ר הודה על החלמתו: “הודו לה’ שזכיתי לעבור את הנגיף בשלום. מובן שזה קשה להישמר ולשמור, אך זה רצון הקב”ה ויש לשמוח עם הזכות שיש לנו לשמור על חיי אדם”.

הרבי תקף בחריפות ואת אותם שלא שומרים על ההנחיות: “לא יודע מי יכול לקחת אחריות שלא לשמור. הרי זה שולחן ערוך מפורש, שלא להזיק לאחרים ושלא להזיק לעצמו.

“היתכן שיש כאלה נעלמו מעיניהם הלכות פשוטות בהלכות פיקוח נפש שזה יסוד היהדות. כולנו שומעים ורואים כל כך הרבה מקרים שאנשים סובלים צער וכאב וחולים ונפטרים. זה לא קל תמיד ואנשים במתח, אבל זה תפקידנו בשעה זו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת לעשותם
    15/10/2020 01:07
    יהודי מאמין
  1. כי זאת התורה לא תהיה מוחלפת ושום תירוץ לא יעזור ביום הדין לאותם רוצחם ומופקרים

  2. אנחנו איננו מזלזלים בבריאות !
    15/10/2020 13:14
    יפת
  3. אנחנו מזלזלים והודפים מעלינו כוחניות, טיפשות, השתלטות, מניעת זכויות יסוד, בריאות הציבור על פני בריאות הפרט, מניעת מחיה ופרנסה, חוסר שקיפות, הטעיה, …