כאוס בבי”ח מעיני הישועה: בכירים איימו להתפטר עקב עזיבת רביד

חרדים 10
|
כ"ה תשרי התשפ"א / 13.10.2020 17:56
לאחר שהתפטר בשל הסערה שעוררו דבריו נגד חלקים במגזר החרדי: רופאים בכירים ב’מעייני הישועה’ נפגשו עם מנכ”ל בית החולים ודרשו להשאיר את רביד בתפקיד • חלקם איימו לפתוח בשביתה אם יעזוב

אחרי שבתקשורת שפכו את דמו:  רופאים בכירים במרכז הרפואי ‘מעייני הישועה’ בבני ברק  איימו להתפטר מתפקידם בעקבות עזיבת המנהל, פרופ’ מוטי רביד – שהתפטר לאחר הסערה שעוררו דבריו נגד חלקים במגזר החרדי שאינם נשמעים להנחיות.

לפי דיווח של חן זנדר בחדשות 13, הרופאים נפגשו עם מנכ”ל המוסד הרפואי ודרשו להשאיר את פרופ’ רביד בן ה-82 בתפקידו. חלקם איימו, כאמור, לעזוב את תפקידם, ואחרים התריעו כי יפתחו בשביתה אם הפרופסור לא יחזור לתפקיד.

שפכו דמו: לא תאמינו מה באמת אמר פרופ’ רביד על החרדים • צפו

רביד העניק ביום חמישי האחרון ראיון לרשת ב’, בו תקף במילים קשות חלקים במגזר החרדי.

“זה אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל”, אמר בראיון תוך שבהוא מדגיש כי הוא מתייחס למיעוט מהציבור החרדי. “אני חושב שלא היה בעצם עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזו והורג אנשים, לדעתי לא מתוך אמונה. אני לא מבין מה הקשר בין אמונה, בין יהדות, בין דת לבין מה שהם עושים”.

לדבריו, “אין שום קשר, יש פה איזו מין התרסה של ‘אני ואפסי עוד’. אנשים שהתחנכו לקבל הכל ולא לתת דבר במשך שנים וזאת אחת התגובות.

“אני לא חושב שיש פה מאפיינים דתיים דווקא”, טען מנהל בית החולים, “זה חינוך קלוקל של אוכלוסייה. הרבנים הנבונים צועקים ואומרים ‘תפסיקו’, אבל יש קהל שלא שומע”.

הוא הדגיש: “זה מעציב, זה מכעיס וזה מתסכל. רוב הציבור החרדי מנסה להתנהג הכי טוב שהוא יכול, למרות התנאים הקשים של צפיפות. יש מיעוט קטן שלא נשמע לרבנים, שמשתולל ומתנהג ללא משמעת ומדביק אחרים – מיעוט שמכתים את הציבור החרדי כולו. סייגתי במפורש שהציבור החרדי מתאמץ לשמור על ההנחיות ולהישמר”.

באותו ערב – לאחר שכבר יצאה ההודעה על התפטרותו – בריאיון לחדשות 13, טען כי הדברים שאמר “הוצאו מהקשרם – עשו אותי משמיץ של הציבור החרדי. כשההודעה לא נעימה הכי קל להרוג את השליח. דיברתי מתוך כאב”, הבהיר.

“מתחילת המגפה אני מתמודד עם חולי קשה ותמותה רבה של צעירים ושל זקנים, שאני מרגיש כל הזמן שאם הם היו שומרים על ההנחיות הפשוטות זה לא היה קורה להם. דיברתי בעיקר מתוך כאב ותסכול, שאנחנו רואים אנשים צעירים מתים ואנחנו יודעים שהם לא היו צריכים למות”.