בעיר ‘האדומה’ אלעד: פרוש שלח את ילדיו ללמוד ב’חיידר’

אריה ריבקינד
|
כ"ה תשרי התשפ"א / 13.10.2020 16:49
אוטונומיה חרדית: אז מה אם החוק אוסר לפתוח ללימודים את תלמודי התורה בימי הסגר? ישראל פרוש, ראש העיר אלעד – עיר ‘אדומה’ עליה מתכנן פרופ’ רוני גמזו להטיל סגר נוסף, שלח את נהגו הפרטי להחזיר את ילדיו מהלימודים בתלמוד תורה ‘קהל חסידים’, הפתוח בניגוד להנחיות

בניגוד לחוק: שרוליק פרוש, ראש העיר אלעד, שלח היום (שלישי) את ילדיו ללימודים בתלמוד תורה ‘קהל חסידים’ בעיר – למרות שהחוק אוסר את פתיחת תלמודי התורה בימי הסגר.

העיר אלעד, בה אובחנו בשבוע האחרון 381 חולים חדשים, נחשבת עיר ‘אדומה’ לפי מתווה הרמזור של הממונה על המאבק בקורונה, פרופ’ רוני גמזו.

העיר גם נמצאת ברשימת הערים שפרופ’ גמזו ימליץ לממשלה להטיל עליהן סגר נוסף, לצד ערים כמו בני ברק, מודיעין עלית, ביתר עלית ורכסים.

אבל כל זה לא מפריע לראש העיר לצפצף על החוק.

לפי דיווח של העיתונאי ישראל פריי, נהגו האישי של פרוש נצפה בצהריים כשהוא מחזיר את ילדיו של ראש העיר מהלימודים בתלמוד תורה, הפתוח כמובן בניגוד להנחיות.

צילום: מתוך הטוויטר של העיתונאי ישראל פריי

נזכיר, כי מרן הגר”ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, הורו ביום ראשון שלא לפתוח, לפי שעה, את תלמודי התורה – עד להסכמה עם הרשויות.

גם ברוב חצרות האדמו”רים יישרו קו והורו שלא לפתוח את תלמודי התורה. עם זאת, בתלמודי תורה של החוגים הקיצוניים מקיימים לימודים כרגיל, כמו גם בפלג הירושלמי.

אתמול שודרה, בתכנית ‘המקור’ בערוץ 13, הסרט ‘השריף של אלעד’ –  על ראש העיר, שתיעד את פרוש מאז פרוץ מגפת הקורונה, ומאפשר הצצה בלעדית לעולם החרדי בזמן המגיפה.

גם בסרט פרוש מגונן על העמדה הקוראת להפר את ההנחיות ללא תנאי, בניגוד לכל הגיון רפואי.

דוברו של שרוליק פרוש לא הגיב לפניית חרדים 10.