ללא מחלות רקע: יולדת בת 22 מתה מקורונה חודש אחרי שילדה את בנה

הצעירה מרהט הובהלה לחדר הניתוח כשהיא בשבוע ה-37 • כמה ימים אחרי הלידה הידרדר מצבה והיא הונשמה - ובהמשך חוברה ל'אקמו' ביום חמישי היא מתה • אביה: "לא היה לה כוח לנשום. היא הייתה בריאה ב-100%. בעלה נפרד ממנה דרך מסך הטלוויזיה"
חרדים 10
כ"ה תשרי התשפ"א / 13.10.2020 00:37

צעירה בת 22 מהעיר רהט, מתה בבית החולים סורוקה לאחר שנדבקה בקורונה וילדה לפני כחודש את בנה בניתוח קיסרי בבית החולים שבבאר שבע.

הצעירה, נוהא אבו סיאם, הייתה בריאה לפני שחלתה ונדבקה בזמן שהייתה בשמירת היריון בביתה בחודש תשיעי.

היא הייתה ללא מחלות רקע, אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ – ולאחר הלידה נבדק בנה הילוד ונמצא שלילי לנגיף.

הצעירה הובהלה לחדר הניתוח כשהיא בשבוע ה-37. כמה ימים אחרי הלידה הידרדר מצבה. היא הונשמה ובהמשך חוברה ל’אקמו’ (מכונת לב-ריאה).

ביום חמישי האחרון, כחודש אחרי שאושפזה, היא מתה.

אביה ג’אבר סיפר לאסתי פרז ברשת ב: “קורונה זה וירוס מסוכן, לא היה לה כוח לנשום. היא הייתה בריאה ב-100%. בעלה נפרד ממנה דרך מסך הטלוויזיה”.

פרופ׳ רלי הרשקוביץ׳, יו״ר החטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה: “מאז פרוץ המגיפה, יולדות בכל הארץ שאובחנו כחיוביות לקורונה, על פי רוב, לא פיתחו תסמינים או תחלואה קשה. מדובר בהחלט במקרה נדיר, שבו אישה צעירה, בריאה בדרך כלל וללא מחלות רקע נמצאת במצב קשה לאחר שנדבקה בנגיף.

“יולדות לקראת לידה הידועות כחיוביות לקורונה מטופלות באגף נפרד בחדר הלידה, עם צוות יעודי, בכפוף לכל הנחיות המיגון והבידוד הנדרשות”.

ד״ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה: “בתקופה האחרונה אנו רואים עליה במספר מטופלים צעירים יותר מאשר ב’גל הראשון’ ובחולים קשים יותר. חלקם ללא מחלות רקע, כמו במקרה הזה, שמדגיש כי לא ניתן לדעת מי יפתח מחלה קשה מסכנת חיים. לכולנו אחריות אזרחית בהקפדה על ההנחיות של עטיית מסיכות ומניעת התקהלויות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות