חדש במשכן הכנסת: דוכן הנואמים הוזז כדי לשמור על הנשיא ריבלין

במליאת הכנסת ייפתח מושב החורף בישיבה חגיגית שתתקיים בצל מגבלות הקורונה • בדיון המיוחד ישתתפו נשיא המדינה ונשיאת בית המשפט העליון
אריה ריבקינד
כ"ד תשרי התשפ"א / 12.10.2020 10:29

מושב החורף של הכנסת ייפתח היום (שני) בישיבה חגיגית בהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וחברי הכנסת.

את הישיבה יפתח על פי כללי הפרוטוקול יו”ר הכנסת יריב לוין. אחריו יישאו דברים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד.

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, תכבד את הכנסת בנוכחותה ביציע האורחים המיוחד במליאה.

בנוסף יתקיימו בדיונים במליאה בארבע הצעות אי־אמון בממשלה שהגישו סיעות יש עתיד־תל”ם, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו וימינה ומרצ.

על מנת לשמור על כללי הפרוטוקול, לפיהם נשיא המדינה יושב על במת הנשיאות לצד יו”ר הכנסת מחד, ושמירה על כללי מרחק בטוח מאידך, נבנתה לצורך ישיבת הפתיחה במה עליה הוצב דוכן נואמים חדש, אשר הוצב במרחק בטוח הן ממקום מושבו של נשיא המדינה והן ממקום מושבו של יו”ר הכנסת יריב לוין, באופן שיבטיח מרחק של מעל לשני מטרים בין היו”ר לנשיא ובין הנשיא לנואמים.

לשם כך נבנתה במליאה במה חדשה ועליה הוצב דוכן הנואמים שנמצא כעת רחוק יותר מהאזור בו יושב בדרך כלל יו”ר הכנסת יריב לוין – והיום ישב בו גם נשיא המדינה.

לאחר הישיבה המיוחדת, תפורק הבמה וחברי הכנסת יחזרו לנאום במקומם הקבוע.

עוד הוחלט בכנסת למדוד ולסמן בצבעים בולטים מרחק של שני מטר מבמת הנשיאות, לצורך שמירת מרחק בין חברי הכנסת לבין במת הנשיאות בהתנהלותה השוטפת של המליאה.

יו”ר הכנסת, יריב לוין יקבל את פני נשיא המדינה ברחבת הכניסה לכנסת, שם ייפרש לכבודו שטיח אדום. משמר הכנסת יערוך משמר כבוד לשניים.

בשל הגבלות הקורונה, לא הוזמן קהל לישיבה ובאולם ינכחו השרים וחברי הכנסת בלבד.

לקראת הישיבה ניסו ביש עתיד ובמרצ לקדם הצעה להקמת ממשלה חלופית בכנסת, ואף הפעילו לחצים על חברי כחול לבן לתמוך בה.

בשתי המפלגות ניסו לשכנע גם את ישראל ביתנו וימינה לתמוך בהצעה, שנראית לא ריאלית בעליל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות