‘ישנם סימנים של שליטה במגיפה – וזה המתווה החדש שימנע עוד סגר’

ד"ר שרון אלרעי פרייס הציגה את מתווה היציאה מהסגר: "בשלב הראשון, מגבלת ה-1,000 מטר יורדת, לא מעוניינים להישאר בסגר שבו לאנשים אסור לזוז" • "אם לא נעשה סגר ביישובים האדומים - מהר מאוד תהיה תחלואה בכל המדינה שוב"
תמי גיל
כ"ג תשרי התשפ"א / 11.10.2020 18:45

ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה הערב (ראשון) בתדרוך לכלי התקשורת כי מספר החולים הקשים מתחיל להתייצב.

״ישנם סימנים ראשונים של שליטה במגיפה, בנינו מתווה למניעת הסגר הבא”, אמרה.

“הנתונים מהיום נראים מאוד מאוד מעודדים, מתחת לאלף מאומתים, אבל צריך לשים לב שזה בדיקות של סוף השבוע, ולכן אנחנו מאוד זהירים.

“אנחנו לא חושבים שהגענו ליעד עדיין. נראה את הנתונים מחר ומחרתיים והם יהיו יותר מייצגים ממה שהיה בסוף השבוע. הייתה עלייה קבועה בחולים הקשים עד הסגר ועכשיו זה מתייצב. יש סימנים ראשוניים שיש שליטה במגפה.

“מקווים שעם השליטה בתחלואה ובחולים הקשים, גם הנתונים האלה יתחילו לרדת למספרים יותר נמוכים”.

צילום: משרד הבריאות

היא הציגה את תוכנית משרד הבריאות ליציאה מהסגר: “בשלב הראשון של אסטרטגיית היציאה – מגבלת ה-1000 מטר יורדת. אנחנו לא מעוניינים להישאר בסגר בו לאנשים אסור לזוז. לגבי מערכת החינוך, גם אני אמא לילדים בכיתות א’ ו-ג’ ואני רוצה לדעת מתי הם ילכו לבית הספר. אבל אני יודעת שאסור לקבוע תאריך ולפתוח את הלימודים לפיו. רק לפי המדדים.”בין כל שלב לשלב נחכה לפחות שבועיים”, אמרה ד”ר אלרעי פרייס. “ראינו מה קרה בפעם הקודמת שפתחנו הרבה דברים במקביל ואסור לחזור על הטעות הזו. חייבים גם סגר דיפרנציאלי. אם לא נעשה סגר ביישובים אדומים אז מהר מאוד התחלואה תעלה בכל הארץ”.

לדבריה, תחילה ייפתחו מרחבים חיצוניים, לאחר מכן מקומות עבודה ללא קבלת קהל.

התחבורה תפעל באופן מלא אך ב-50% מהתפוסה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות