‘אמנה’ עליה הסתמכה שאשא ביטון נחתמה על ידי דמויות פיקטיביות

ה"אמנה נגד הסגר" שעליה הסתמכה יו"ר ועדת הקורונה בקריאה לבטלו, נחתמה על ידי דמויות פיקטיביות - ומהן אחת ש'ישראל היום' יצר • תגובתה: "אתם עוסקים בטפל"
חרדים 10
כ"ג תשרי התשפ"א / 11.10.2020 14:01

יו”ר ועדת הקורונה, ח”כ יפעת שאשא-ביטון, פרסמה אמש (מוצ”ש) הודעה לעיתונות שבה קראה לבטל את הסגר, ובין היתר הסתמכה על “אמנה נגד הסגר שעליה חתמו יותר מ-6,500 מומחים”.

אלא שבדיקה קצרה העלתה כי מדובר ב”הצהרת ברינגטון” – מכתב מפוקפק, וזאת בלשון המעטה, שעליו חתומות בין היתר דמויות פיקטיביות רבות, כגון “ד”ר ג’וני בננות”, “ד”ר פייק” ועוד.

מדובר בדף אינטרנט שכל אדם יכול להיכנס אליו, להזדהות בכל שם ובכל תואר שיבחר, ולצרף את חתימתו.

ב’ישראל היום’ ערכו בדיקה והצליחו לחתום על ההצהרה עם פרטיו של “ד”ר אמציה שקשוקה, תושב קריית כלום אשר מועסק על ידי האוניברסיטה של החיים”.

בנוסף, כפי שצוין גם על ידי רשת ‘סקיי ניוז’, שחשפה את התרמית מאחורי האמנה, קריאה קצרה של הטקסט מלמדת כי הוא קורא לאימוץ גישה של “חסינות עדר”.

ב’ישראל היום’ מספרים, כי לא כל החותמים על המכתב שעליו הסתמכה שאשא-ביטון היו דמויות פיקטיביות: בין היתר חתם עליו רופא אמיתי, ד”ר הרולד שיפמן הבריטי. שיפמן עסק ברפואה במשך עשרות שנים, עד שהתגלה כי מדובר ברוצח סדרתי שהרג לפחות 215 ממטופליו. הוא מת, אגב, בשנת 2004 – אך חתום על המכתב.

יצוין עם זאת כי על ההצהרה חתומים גם רופאים לגיטימיים רבים, אולם רבים אחרים מבין “מומחי הרפואה” שחתמו עליה כלל אינם מומחים לרפואה. כך למשל, עשרות חותמים לפחות הם נטורופתים – תחום פסאודו-מדעי שאינו מוכר על ידי הממסד הרפואי והקהילה המדעית.

חותמים אחרים הם מעסים ומטפלים בשיטות שונות של מגע, וגם מומחים לטיפולים פסיכולוגיים שונים ומשונים, ביניהם אדם המגדיר את עצמו כ”מומחה לטיפול באמצעות מוזיקה מונגולית”.

‘ישראל היום’ פנה לחברת הכנסת שאשא-ביטון, ובסביבתה טענו בתחילה כי המכתב שאליו התייחסה בהודעה לתקשורת איננו “הצהרת ברינגטון” אלא מכתב אחר.

כאשר ביקשו שיועבר  קישור למכתב המקורי – העיתון קיבל קישור ל”הצהרת ברינגטון”.

לאחר מכן טענו בסביבתה של שאשא ביטון כי חל בלבול, וכי מייד יועבר לנו המכתב המקורי – שלא התקבל עד עתה.

פלג אלמוגי, הדוברת של ח”כ שאשא-ביטון, מסרה מטעמה בתגובה: “זוהי קטנוניות לקחת מסמך מעמיק ורציני החתום על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם, כדוגמת פרופ’ איתן פרידמן, פרופ’ מרטין קולדורף מאוניברסיטת הרווארד ועוד, ולהטיל בו דופי רק בגלל שמתוך כ-6,500 שמות נמצאו כמה שמות סרק. אני מציעה לכם לגלות עניין במהות, ולפיה אלפי אפידמיולוגים בעולם מבקרים את מדיניות הסגר שמביאה לקריסתם של אנשים, ולנטוש את הפיקנטריה הזניחה והשולית, אלא אם כן המדיניות שלכם היא לנטוש את החשוב ולהתמקד בטפל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות